Skippaa
Näin asiakkaani aineenvaihdunta hyrräsi ennätyslukemilla ja rasvaa paloi suuremmalla ruokamäärällä kuin yleensä on mahdollista

Näin asiakkaani aineenvaihdunta hyrräsi ennätyslukemilla ja rasvaa paloi suuremmalla ruokamäärällä kuin yleensä on mahdollista

Rasvanpoltto aineenvaihdunnan nopeuttaminen

 

Moni meistä ajattelee, että mitä vähemmän ruokaa syödään ja mitä enemmän liikutaan, sen paremmin rasvaa palaa.

Se ei onneksi ole ihan koko totuus.

Nimittäin tuon toteuttaminen ei ole aina helppoa kiireisessä arjessa.

Varsinkaan silloin, kun on monta rautaa tulessa ja pitäisi löytää keskittymistä moneen eri asiaan päivän aikana.

Silloin liian pienen ruokamäärän syöminen pilaa helposti koko arjen, kun tärkeitä asioita ei pystytä hoitamaan riittävällä tehokkuudella.

Joka kostautuu myöhemmin aikaansaamattomuuden tunteena ja itsensä syyttelynä.

Kiukkuisuutena, josta syytetään jotain muuta kuin dieettiä (esimerkiksi työkaveria, puolisoa tai naapuria).

Vetämättöminä treeneinä, joihin joudutaan itsensä pakottamaan työpäivän jälkeen.

Jatkuvana herkkuhimona...

...ja lopulta itsensä syyllistämisenä, häpeänä ja toivottomuutena.

Kaikki tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä kun pyritään taistelemaan kehon omaa fysiologiaa vastaan.

Omaa kehoa täytyy kunnioittaa ja kuunnella.

Jos rajoitat liikaa ruokaa, ajat aineenvaihdunnan alas ja olet pulassa pian.

Sen sijaan, jos toteutat ensin tankkauksia, pystyt pitämään aineenvaihduntaa hieman paremmin käynnissä...

...mutta lopulta pidemmässä painonpudotusprojektissa (jolloin pudotat enemmän kuin pari kiloa) on erittäin suositeltavaa ottaa dieettitaukoja mukaan, joiden avulla saat aineenvaihdunnan tilaa nostettua korkeammaksi dieetin aikana.

Niin me tehtiin myös asiakkaani kanssa.

Tankkasimme säännöllisesti pullaa ja jäätelöä, mutta lopulta otimme dieettitauon mukaan, jotta emme joutuneet laskemaan ruokamäärää liian pieneksi dieetin aikana.

Pidimme ruokamäärän kokoajan riittävän korkeana. Dieettitauon ansiosta emme joutuneet laskemaan sitä koskaan liian alas.

Esimerkiksi alin kalorimäärä, johon menimme tämän upean asiakkaani kanssa oli 1900kcal.

Se on monelle naisella aika suuri määrä ruokaa...

... ja tuo 1900kcal oli käytössä VASTA dieetin loppupuolella, kun olimme vähentäneet ruokaa jo moneen kertaan.

Toisin sanoen, saimme pidettyä aineenvaihdunnan niin hyvin käynnissä, ettei dieetistä jouduttu palautumaan montaa kuukautta, eikä rasvamassa kertynyt dieetin jälkeen takaisin.

Sen sijaan siirryimme samantien kehityskaudelle rakentamaan lisää lihasmassaa, jotka tuovat entistä enemmän muotoja kroppaan.

Tämä oli malliesimerkki siitä, ettei aineenvaihduntaa tarvitse vetää jumiin dieetin aikana.

Sun täytyy dieetillä ollessa tankata säännöllisesti, mutta lopulta ottaa myös dieettitauko, jotta voit jatkaa tehokasta rasvanpolttoa.

Asiakas teki omia ennätyksiä monissa liikkeissä dieetin aikana. Tällainen voimatasojen kasvu kertoo aina myös siitä, että lihasmassaa varmasti säästyi, mutta erittäin suurella todennäköisyydellä tuli myös lisää.

Se on mahdollista vain silloin, kun sulla on käytössä tankkaukset ja dieettitauot.

Suorituskyvyn kasvu dieetillä on aina äärimmäisen hyvä merkki.

Mitä enemmän suorituskykysi laskee dieetin aikana, samalla kun painokin putoaa, sitä todennäköisemmin kehosi purkaa myös lihaksia energiaksi.

Lopputulos ei ole tällöin ideaalinen. Heität helposti hukkaan sen ajan, mitä käytit lihasmassan rakentamiseen.

Dieettitauokojen aikana säästät lihasmassaa, et aja itseäsi loppuun dieetillä ja teet rasvanpolttamisesta huolettomampaa.

Et koe jäätäviä mielitekoja, eikä treenisi ole suossa tarpomista.

Et joudu jatkuvasti pakottamaan itseäsi treenaamaan, koska olet niin väsynyt.

Saat paljon kaivatun tauon ruokien punnitsemisesta ja/tai rajoittamisesta.

Pääset elämään täysillä, sosiaalisoimaan ja nauttimaan vapaudesta, kun et ole kahlittuna dieetin rutiineihin.

Mietit varmaan: "eikö tässä ole sitten riskinä, että paino tulee takaisin, jos otankin tauon dieetistä?"

Kun toteutat dieettitauon oikein, et kerää rasvamassaa kehoosi ollenkaan. Sen sijaan, painosi hyvin usein putoaa ensimmäisen viikon aikana.

Uskomatonta, eikö? Syöt enemmän ruokaa, mutta paino putoaa?

Miten se on mahdollista?

Lue lisää täältä

Seuraava artikkeli Nämä 6 isoa tekijää erottavat elämäntapamuutoksen ja dieetin toisistaan

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät