Skippaa
Jos olet pyrkinyt pudottamaan painoa, mutta paino ei putoa - käytä tätä tehokasta keinoa

Jos olet pyrkinyt pudottamaan painoa, mutta paino ei putoa - käytä tätä tehokasta keinoa

Jos olet pyrkinyt pudottamaan painoa, mutta paino ei putoa... käytä tätä tehokasta keinoa.
 
Tein 10 kohdan tarkistuslistan Rasvanpolton Minitimantit -valmennukseen osallistuneille tilanteeseen, jossa paino ei putoa.
 
Ne perustuvat omiin huomioihini satojen asiakkaiden ja yli 4 vuoden valmennuskokemuksen perusteella.
 
Halusin tehdä siitä mahdollisimman yksinkertaisen, jotta siinä olisi vain oleellisia asioita mukana.
 
Suurin osa niistä liittyy puhtaasti siihen, että luomme elimistöön energiavajeen - ja ylläpidämme sitä jatkuvasti.
 
(energiavaje tarkoittaa sitä, että kulutat energiaa päivittäin enemmän kuin saat ruoasta takaisin)
 
Ajattelin jakaa nyt myös sulle yhden noista 10 tarkistuslistan vinkistä, jotta rasvanpolttosi jatkuisi! 🔥
 
Nimittäin kun syöt vähemmän kuin kulutat... kehosi tottuu ajan kuluessa energiavajeeseen vähentämällä kokonaiskulutustasi, jolloin painonpudotus pysähtyy, ellet vähennä samaan aikaan energiansaantia ruoasta.
 
Jotta pystyt taistella tuota vastaan ilman ruokamäärän pudottamista:
 
1. Sun täytyy pystyä käyttämään liikuntaa/aktiivisuutta työkaluna, jonka avulla nostat kokonaiskulutustasi asteittain ylemmäs.
 
Näin pystyt omalta osaltasi hieman kumoamaan tuota elimistön vaikutusta...
 
Mutta et voi liikkua kokoajan vain enemmän ja enemmän...
 
2. Kun olet liikkunut nousujohteisesti ja saavuttanut kuntohuipun, on aika ottaa pieni kevennys.
 
(Tämä noudattaa kehittävän harjoittelun periaatteita, eli sitä, että pystyt treenaamaan turvallisesti, etkä loukkaannu)
 
3. Jonka jälkeen aloitat nousujohteisuuden taas uudestaan.
 
Tämän avulla pystyt pitämään energiavajeen käynnissä ilman ruokamäärän pudottamista.
 
⚠️ Kokemukseni mukaan tämä nousujohteisuus puuttuu isolta osalta kuntoilijoista.
 
Jotta pystyt toteuttamaan tätä kaavaa; sun pitää pystyä treenaamaan säännöllisesti.
 
Joten toteuta mieluummin 2x viikossa säännöllistä liikuntaa, kuin 1-4x viikossa vaihtelevaa liikuntaa.
 
Näin pystyt toteuttamaan noissa säännöllisissä treeneissä nousujohteisuutta esimerkiksi ottamalla asteittain treeni treeniltä suurempia painoja käyttöön, tekemään enemmän toistoja liikkeissä, ottamaan ylimääräisiä sarjoja tai jopa kokonaan ylimääräisiä liikkeitä mukaan...
 
Kuten aiemmissa ilmaisissa Minivalmennuksissa puhuin; liikunnalla/aktiivisuudella nostetaan energiankulutusta ja ruokavalion avulla vähennetään energiansaantia.
 
Näin sulla on kaksi työkalua, etkä joudu pelkästään vain syömään asteittain vähemmän.
 
Molempia pitää pystyä käyttämään työkaluina, jotta pystyt pitämään energiavajeen käynnissä, jolloin rasva jatkaa palamistaan.
 
Jos et ole vielä nähnyt ilmaisia Minivalmennuksia, ne löytyvät ilmaisesta FB-ryhmästä.

- Valmentaja Jani Rantala
Edellinen artikkeli Ilmainen Minivalmennus! 🚀 Näin aktivoit jumiutuneen aineenvaihduntasi ilmiliekkeihin
Seuraava artikkeli Syö suklaata vaikka laihduttaisit - laihdut silti!

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät