Skippaa
Epäiletkö aineenvaihduntasi olevan jumissa? Tämän merkin avulla selvität sen varmasti

Epäiletkö aineenvaihduntasi olevan jumissa? Tämän merkin avulla selvität sen varmasti

Aineenvaihdunnalla tarkoitetaan elimistön biologisia prosesseja, joissa ravintoaineita muokataan, jotta niistä saadaan energiaa tai rakennusaineita solun käyttöön.

Kansankielellä aineenvaihdunnasta puhutaan yleensä laihdutuksen yhteydessä. Aineenvaihdunta on tällöin aina yhteydessä painon muutokseen:

Kun aineenvaihdunta on jumissa, paino ei tipu.

Kun aineenvaihdunta on säästöliekillä, paino ei tipu.

Kun aineenvaihdunta käy hitaalla, paino ei tipu.

Nämä kaikki kuvaavat samaa asiaa, hieman eri nimityksillä.

Ne ovat kaikki totta.

Aineenvaihdunnan täytyy hyrrätä riittävällä teholla, jotta elimistö voi hapettaa rasvoja tehokkaasti energiaksi eli polttaa rasvaa.

Mistä sitten sen tunnistaa, onko aineenvaihdunta jumissa?

Merkkejä on olemassa monenlaisia. Joskus ne sekoittuvat kuitenkin tekijöihin, jotka eivät suoranaisesti kerro aineenvaihdunnan tilasta.

Jos sua väsyttää tavallista useammin, se voi joskus olla ihan normaalia dieetillä. Se ei aina kerro aineenvaihdunnan jumiutumisesta.

Mutta onneksi on olemassa yksi merkki, joka kertoo aukottomasti sen, onko aineenvaihduntasi jumissa ja paino ei tipu sen takia.

Se on toistunut jokaisella asiakkaallani, joiden kanssa olemme tehneet mullistavia tuloksia.

Se nimittäin kertoo aukottomasti sen, missä "pisteessä" ollaan.

Toisin sanoen: Mihin saakka ollaan tultu.


Pienellä ruokamäärällä rasva ei pala


Jos olet pudottanut ruokamääriä jatkuvasti alemmas dieetin aikana ja olet lopulta tilanteessa, jossa syöt jo naurettavan vähän ruokaa eikä paino siltikään laske, olet saavuttanut umpikujan.

Et voi pudottaa ruokamäärää enää pienemmäksi.

Tästä tilanteesta pääsee pois vain syömällä enemmän.

Nimittäin, jos jatkat ruoan vähentämistä, kehosi pitää vain hanakammin kiinni rasvavarastoista.

Lisäämällä liikuntaa tulet ajamaan itsesi vain ylirasitustilaan ja nostamaan stressihormonien määrää kehossasi sellaisella tavalla, ettet varmasti pysty polttamaan enempää rasvaa.

Sen sijaan altistat kehosi purkamaan lihasta energiaksi, jolloin lopputulos ei ole kaunis ja hyvännäköinen kroppa.

Jos säännöllisesti treenaavana miehenä syöt alle 2000kcal ja paino ei tipu viikkojen aikana, olet säästöliekillä.

Nimittäin toimintakykyinen miehen aineenvaihdunta (olit sitten minkä kokoinen tahansa) kuluttaa yli 2000kcal kun liikut säännöllisesti. Vaikka makaisit muut ajat sohvalla.

Rasvanpoltto on aina kehon kanssa yhteistyön tekemistä. Et voi vaatia sitä tekemään asioita, joita se ei pysty tekemään.

Kun syöt tällaista ruokamäärää ja paino ei siltikään laske, sun täytyy elvyttää aineenvaihduntasi.

Sen jälkeen pystyt polttamaan rasvaa suuremmilla kaloreilla.

Voit syödä esimerkiksi 2400kcal ja silti rasva jatkaa palamistaan.

Uskomatonta, eikö?

Se oli päällimmäinen tunne, kun löysin tämän mekanismin. Ja kun oppisin hyödyntämään sitä asiakkaiden kanssa.

Mitä jos voisit polttaa kaloreita syömällä enemmän ruokaa?

Mitä jos kerron, että voit päästä siihen tilanteeseen ilman ylimääräistä rasvan kertymistä, kun tiedät mitä tehdä?

Tai ilman lisääntynyttä treenaamista?

Kuulostaako jopa liian helpolta tai hyvältä?

Lue lisää täältä

Edellinen artikkeli Näin poltin rasvaa ja säästin lihasmassaa suuremmalla ruokamäärällä kuin yleensä on mahdollista
Seuraava artikkeli Eikö paino enää putoa vaikka syötkin vähemmän? Näin estät kehon luontaista mekanismia pilaamasta rasvanpolttoasi

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät