Skippaa
15 virhettä jotka estävät sinua menestymästä

15 virhettä jotka estävät sinua menestymästä

1. Ei visiota - Menestyvillä yrityksillä on selkeä visio tai kuva liiketoiminnan tarkoituksesta ja tehtävästä.  Visiosi toimii tiekarttana, joka auttaa sinua näkemään, missä olet tänään suhteessa siihen, missä haluat olla huomenna.  Liiketoimintasuunnitelmasi toimii mekanismina, joka auttaa sinua kuromaan kuilun umpeen.  Kun sinulla ei ole selkeää visiota siitä, miksi harjoitat liiketoimintaa tai mihin aiot viedä liiketoimintaasi, se on kuin lähtisi automatkalle ilman karttaa.  Kun et tiedä, minne olet menossa, tuhlaat paljon aikaa, rahaa ja energiaa yrittäessäsi löytää oikeaa tietä, joka johtaa määränpäähäsi.  Hyvin määritelty visio auttaa sinua pysymään keskittyneenä ja oikealla tiellä.

 

2. Ei markkinarakoa - Yksi yleisimmistä syistä liiketoiminnan epäonnistumiseen johtuu siitä, että yrityksen markkinarako on huonosti määritelty.  Kapealla voi viitata kohdemarkkinoihin tai erikoistumisalueeseen.  Kun yritykset eivät onnistu kohdistamaan toimintaansa tiettyyn kuluttajaryhmään, ne ovat vaarassa olla hajuttomia ja mauttomia.  Olet varmaan kuullut sanonnan: "Et voi miellyttää kaikkia".  Mitä kapea-alaisemmin markkinoit yritystäsi, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on luoda uutta liiketoimintaa.  Markkinoi itseäsi asiantuntijana tietyllä erikoisalalla ja näytä samalla itsesi kapeille markkinoille, joita voit eniten auttaa.

 

3. Ei liiketoimintasuunnitelmaa - Liiketoimintasuunnitelmasi on strategiasi.  Siihen sisältyy monia tärkeitä asioita, kuten liiketoimintasi markkinaraon ja kohdemarkkinoiden määrittely, markkinointisuunnitelma, taloudelliset ennusteet, henkilöstö, investoinnit sekä tuotteidesi ja palvelujesi hyödyt ja ominaisuudet.  Liiketoimintasuunnitelmassasi esitetään strategiat, joiden avulla pääset nykyisestä tilanteesta sinne, missä haluat olla tulevaisuudessa. Jos sinulla ei ole liiketoimintasuunnitelmaa, jota noudattaa, menestymismahdollisuutesi heikkenevät huomattavasti.  Suunnitelmilla on tapana muuttua todellisuudeksi.  Laadi suunnitelmasi huolellisesti ja ohjaa sen avulla edistymistäsi eteenpäin.

 

4. Ei markkinointisuunnitelmaa - Markkinointisuunnitelmassa hahmotellaan vaiheet, joita aiot toteuttaa tuotteesi tai palvelusi myymiseksi.  Yhtenä osana yleistä liiketoimintasuunnitelmaa siinä määritellään markkinarako, tuotteen tai palvelun hyödyt, strategiat, joilla tavoitat kohdemarkkinan, sekä kuinka paljon aiot käyttää.   Markkinointi ja myynti on yrityksenne menestyksen perusedellytys.  Ilman sitä sinulla ei ole asiakkaita tai liikevaihtoa.  Tästä syystä on ratkaisevan tärkeää käyttää ylimääräistä vaivaa markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen.     

 

5. Ei markkinointikalenteria - Tämä kohta on osa yleistä markkinointisuunnitelmaa.  Se on kriittinen tekijä kaikissa markkinointitoimissa, koska siinä aikataulutetaan, milloin aiot toteuttaa eri markkinointistrategioita.  Kun sinulla on kalenteri, voit organisoida markkinointisi paremmin.  Se tarjoaa myös keinon seurata tekemisiäsi ja ponnistelujesi tuloksia.  Markkinointi ei ole kertaluonteinen ponnistus, vaan sitä on tehtävä johdonmukaisesti ajan mittaan.  Kalenteri on ratkaisevan tärkeä, jotta pysyt markkinointisuunnitelmassasi tavoitteessa ja aikataulussa.

 

6. Ei toimintaa - toiminnan toteuttaminen on edistyksen perusta.  Ilman sitä sinulla ei ole asiakkaita eikä lopulta liiketoimintaa.  Joskus yrityksen omistajat juuttuvat prosessiin niin, että he eivät pysty tekemään päätöksiä.  Toisinaan he kärsivät perfektionismista eivätkä toteuta ideoita, koska eivät pidä niitä riittävän hyvinä.  Kaikki, mikä estää sinua etenemästä eteenpäin, johtaa sinut epäonnistumisen tielle.  Ennen kuin päätöksiä tehdään, flow pysähtyy, ja se tarkoittaa yleensä, että myös liiketoimintasi pysähtyy.  Ennen kuin laitat tuotteesi tai palvelusi markkinoille, et koskaan saa aikaan myyntiä.  On parempi ryhtyä toimiin heti ja ottaa riski tuloksesta, jota et ehkä halua, kuin pysähtyä ja jämähtää paikalleen.

 

7. Ei asiakaspalveluohjelmaa - Olet yrityksessä vain siksi, että sinulla on asiakkaita tai asiakkaita.  Jotta voit saada liiketoimintaa ja säilyttää sen, on tärkeää, että sinulla on asiakaspalveluohjelma.  Ohjelma voi sisältää mitä tahansa menetelmistä, joita käytät uusien asiakkaiden hankkimiseen, siihen, miten palvelet heitä, kun he ovat asiakkaitasi.  Siihen kuuluvat seurantakäynnit tai -soitot, tietojen antaminen asiakkaille nykyisistä tai uusista tuotteista ja palveluista sekä, mikä tärkeintä, ystävällinen, kohtelias ja ripeä palvelu, kun heillä on ongelmia tai ongelmia.  Uusien asiakkaiden hankkiminen on kallista.  On parempi ja helpompi pitää olemassa olevat asiakkaat palvelemalla erinomaisella asiakaspalveluohjelmalla.

 

8. Ei strategisia kumppaneita - Menestyvät yrittäjät eivät toimi yksin.  He toimivat kumppaneina, yhteistyökumppaneina ja verkostoituvat muiden erittäin menestyneiden ja poikkeuksellisten ihmisten kanssa.  Kumppanuus muiden kanssa on tapa laajentaa nopeasti oman liiketoimintasi ulottuvuutta.  On hienoa synergiaa, joka syntyy, kun tekee asioita yhdessä muiden kanssa.  On enemmän ideoita, enemmän tietoa ja enemmän resursseja tuotteiden ja palvelujen luomiseen.  Vaikka voit menestyä yksin, voit tehdä enemmän ja nopeammin, kun teet yhteistyötä muiden kanssa. 

 

9. Ei tapoja seurata edistymistä - Et voi hallita sitä, mitä et voi seurata tai mitata.  Jokaisen yrityksen on tunnistettava tärkeimmät menestystekijänsä.  Se voi olla myytyjen tuotteiden määrä, tarjottujen palvelutuntien määrä, sähköpostikampanjan tuottamien ilmoittautumisten määrä tai jopa yrityksesi tunnettuus paikallisyhteisössä.  Ainoa tapa parantaa liiketoimintaasi ja saavuttaa haluamasi menestys on mitata toimintojesi tuloksia.  Pystyt tunnistamaan, mikä toimii ja myös sen, missä on puutteita.  Voit käyttää mitä tahansa menetelmiä, kuten sisäisiä toiminnan tarkistuslistoja, asiakaskyselyjä ja jopa vertaisarviointeja eli palautetta liittokumppaneiltasi tai kilpailijoiltasi.  Tämä arvokas palaute on erittäin hyödyllistä, kun suuntaat liiketoimintasi uudelleen siihen suuntaan, joka maksimoi menestyksen.

 

10. Ei ammattimaista lähestymistapaa - Menestyvät yritykset kehittävät järjestelmiä, jotka käsittelevät kaikkia liiketoiminnan osa-alueita.  Olipa kyse sitten tuotteiden tai palveluiden markkinointijärjestelmästä tai järjestelmästä, jolla käsitellään asiakkaiden tilauksia tai valituksia, toimintaperiaatteet ja menettelyt auttavat yritystoiminnan sujuvoittamisessa.  Järjestelmät luovat potentiaalisille ja nykyisille asiakkaille luottamusta siihen, että heitä kohdellaan johdonmukaisesti ja ammattimaisesti. 

 

11. Ei sitoutumista oppimiseen - Yrittäjänä toimimisessa ei ole sijaa itsetyytyväisyydelle.  Menestyvät yrittäjät etsivät jatkuvasti uusia ja parempia tapoja saada asiakkaita ja palvella jo olemassa olevia asiakkaita.  He ovat tietoisia uusimmista trendeistä ja ideoista, jotta he voivat luoda tuotteita ja palveluja, jotka parhaiten palvelevat heidän kohdemarkkinoidensa muuttuvia tarpeita.  He tutustuvat prosesseihin, jotka tehostavat heidän päivittäistä toimintaansa, ja ottavat ne käyttöön.  Sitoutumalla oppimiseen ja opitun toteuttamiseen sitoudut menestymään yrityksesi kaikilla osa-alueilla.

 

12. Ei seurantaa - Yritysten omistajat, jotka eivät ota yhteyttä asiakkaisiin ja asiakkaisiin, koetaan välinpitämättömiksi, välinpitämättömiksi ja epäammattimaisiksi.  Seurannan puute on varma tapa menettää asiakkaita ja varmistaa, ettei sinulle ohjata uusia asiakkaita.  Olipa kyse sitten puheluihin vastaamisesta, sähköpostiviestien seurannasta tai tuotteen tai palvelun toimittamisesta asiakkaalle luvatulla tavalla, varmista, että suoritat nämä tehtävät.  Seuranta on olennaisen tärkeää loistavien ja pitkäaikaisten asiakassuhteiden luomiseksi.  Se ei ainoastaan osoita, että arvostat asiakkaitasi, vaan se on myös liiketoiminnan ammattilaisten laatustandardi.

 

13. Ei johdonmukaisuutta - Johdonmukainen toiminta on yksi tärkeimmistä tavoista, joita on kehitettävä, jos todella haluat menestyä liiketoiminnassa.  Ensinnäkin sinun on sitouduttava pitkäjänteisesti siihen, että yrityksesi rakentaminen vie aikaa.  Vielä tärkeämpää on kuitenkin sitoutua johdonmukaiseen toimintaan - siihen, että ryhdyt markkinoimaan itseäsi säännöllisesti.  Ainoa tapa tulla kuulluksi tuhansien muiden markkinointiviestien "melun" yläpuolella on, että potentiaaliset asiakkaat näkevät ja kuulevat sinusta säännöllisesti.  Sitoudu joka päivä tekemään yksi toimenpide, joka lisää näkyvyyttäsi tai uskottavuuttasi.  Tulet yllättymään siitä, miten nopeasti näistä pienistä toimista tulee paljon suurempia onnistumisia.

 

14. Ei tapaa seurata verkkosivuston toimintaa - Verkkosivustosi menestys riippuu useista vierailuista ja toistuvista vierailuista verkkosivustollesi.  Verkkosivustosi tehokkuuden määrittämiseksi on tärkeää seurata, mitkä verkkosivustosi osat houkuttelevat eniten liikennettä.  Menestyvät yritykset käyttävät erilaisia seurantaohjelmia nähdäkseen, millä sivuilla käydään useimmin ja mitä linkkejä klikataan useimmin.  Nämä arvokkaat tiedot kertovat, mikä toimii ja mikä ei.  Jos jokin asia ei herätä haluamaasi huomiota, on tärkeää tehdä muutoksia ja nopeasti.  Muutosten tekeminen verkkosivuillesi on yksi helpoimmista asioista, joilla voit pitää yrityksesi liikkeellä.

 

15. Ei halua pyytää myyntiä. Ilman myyntiä ei ole liiketoimintaa.  Vaikka olisit kuinka taitava päivittäisten liiketoimintojen pyörittämisessä, jos et myy tuotteitasi tai palveluitasi, sinun ei tarvitse huolehtia liiketoiminnan pyörittämisestä pitkään.  Kaikki maailman markkinointiponnistelut eivät saa aikaan asiakkaita, jotka hakkaavat oveasi ja haluavat ostaa sinulta.  Markkinointipyrkimyksesi on ulotuttava markkinointikalenterisi säännöllisesti suunniteltuja toimia pidemmälle.  Luottamus siihen, mitä olet myymässä, taitavuus hyötyjen ja ominaisuuksien välittämisessä ja vastaväitteiden hallinta ovat avainasemassa myynnin aikaansaamisessa.  Tärkein toimenpide on kuitenkin yksinkertaisesti pyytää myyntiä.

Edellinen artikkeli 5 asiaa, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen kuin palkkaat virtuaalisen avustajan
Seuraava artikkeli Mitä ei kannata tehdä liidien kanssa

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät