Skippaa
3 elementtiä, jotka tekevät mainoksestasi menestyksekkään

3 elementtiä, jotka tekevät mainoksestasi menestyksekkään

Milloin viimeksi ostit auton?  TARVITSITKO todella autoa?  Tarkoitan OIKEASTI tarvitsitko autoa?  Todennäköisesti ajamasi auto oli vielä ajokunnossa, kun ostit nykyisen autosi.  Niin, ihmiset ostavat harvoin siksi, että he tarvitsevat... he ostavat siksi, että he haluavat kokea ostamiseen liittyvän tunteen.

 

Nautimme uusista ostoksista.  Toki voimme vakuutella itsellemme, että todella tarvitsimme uuden auton, mutta jos olemme täysin rehellisiä, meidän on myönnettävä, että olisimme pärjänneet ilman sitä.  Mitä tämä tarkoittaa mainoskampanjasi kannalta?

 

  1. Kerro tuotteesi tai palvelusi hyödyt & merkitykset asiakkaallesi

 

Hyödynnä tapoja, joilla asiakas parantaa elämäntyyliään tekemällä ostoksen.  Lisääkö hän oman yrityksensä voittoja 50 prosenttilla?  Sano se myyntikirjeesi avauslauseessa tai verkkosivusi yläosassa. Laihtuuko hän 5 kiloa seuraavan 8 viikon aikana? Kerro selkeät ja näkyvät hyödyt, jotka lupaat.

Mitä hyödyillä oikeasti saa elämään? 5 kilon painonpudotus on vain lukema vaa'alla, mutta se konkretisoituu energisempänä elämänä ja onnellisuutena. Kerro asiakkaillesi merkitysketjuja, jotta hänen ei tarvitse itse keksiä niitä.

 

Älä keskity itse tuotteen ominaisuuksiin tai uskottavuuteesi.  Suoraan sanottuna asiakkaat eivät välitä siitä yhtään.  Totta puhuen... he ovat hieman itsekkäitä, kun on kyse kovalla työllä ansaittujen rahojen sijoittamisesta eteenpäin ostamalla.  He haluavat vain tietää, mitä hyötyä siitä on heille. Ja vielä enemmän, mitä se hyöty oikeasti merkitsee heidän elämässään.

 

  1. Maalaa sanallinen kuva, joka antaa heidän kokea hyödyt

 

"Herää huomenna ilman pomoa!  Voit viettää päivän perheesi kanssa tai golfkentällä... Kukaan ei sano sinulle, mitä tehdä."

 

Markkinoija, joka luettelee hyötyjen lisäksi merkityksiä, rakentaa yleisölleen haluttavan tunnetilan ja selkeän merkityksen, joka nivoutuu laajasti kuulijan elämään. Kun myyt merkitystä, saat kuulijan istumaan paikalleen ja kuuntelemaan, mitä sinulla on oikeasti kerrottavaa. Jos puhut vain itsestäsi ja tuotteestasi, et pääse koskaan samaan lopputulokseen.

 

  1. Inspiroi välittömään toimintaan

 

Hei, myönnettäköön se... mitä kauemmin asiakas lorvii, sitä suuremmat mahdollisuudet on, ettei hän koskaan ryhdy tuumasta toimeen.  Älä päästä häntä niin helposti koukusta! 

 

Aseta määräaika.  Painosta ostamaan nyt tai jätä kauppa tekemättä.  Mahdollisuudet ovat melko hyvät, että viivyttelijä suostuu siihen vain säästääkseen muutaman taalan.

 

Entä myyntimateriaalisi?  Oletko katsonut tarkkaan, mitä mainostat?  Varmista, että keskityt niihin hyötyihin ja merkityksiin, joita kuluttaja saa ostoksesta elämäänsä, etkä vain tuotteen tai palvelun ominaisuuksiin.

Edellinen artikkeli 3 idioottivarmaa tapaa selvitä taloudellisesta laskukaudesta
Seuraava artikkeli 5 vaihetta, joiden avulla saat tehokkaasti uusia suosittelijoita

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät