Skippaa
3 idioottivarmaa tapaa selvitä taloudellisesta laskukaudesta

3 idioottivarmaa tapaa selvitä taloudellisesta laskukaudesta

Voittajat etsivät aina tapoja kasvattaa liiketoimintaansa.  He luottavat yritykseensä ja siihen, että heidän asiakkaansa hyötyvät aidosti palveluista ja tuotteista myös taantumassakin. Voittajat myös ymmärtävät, että taloudellinen ahdinko tarjoaa etuja, joita ei ole saatavilla parempina taloudellisina aikoina. 

 

  1. Saat enemmän mainosrahaa

 

Kun talous kääntyy huonompaan suuntaan, on vain järkeenkäypää, että mainonnasta saa vähemmän tuottoa kuin taloudellisen nousukauden aikana.  Toki rahaa käytetään paljon vähemmän, mutta sinun ei tarvitse joutua seuraamaan voittomarginaalisi romahtamista!

 

Mainostajat kärsivät taantumasta yhtä paljon kuin sinäkin, ja he etsivät entistä epätoivoisemmin asiakkaita.  Se on täydellinen ilmapiiri neuvotella tiesi alempiin kustannuksiin - vaikka saisitkin jo hyvän hinnan.  Jokainen säästämäsi mainonnan penni näkyy myös voitossa, jonka saat tuotteista.

 

Oletko ajatellut saada ilmaista mainontaa?  Paikalliset sanomalehdet etsivät aina jotain paikallisesti kiinnostavaa.  Tee siitä uutinen!  Julkisuus voi olla ilmaista, mutta se on loistava tapa saada yrityksesi potentiaalisten asiakkaiden tietoisuuteen.

Minivalmennukset auttavat pienyrittäjiä monin eri tavoin digitaalisessa mainonnassa, markkinoinnissa ja myynnissä. Osa palveluista on täysin ilmaisia.

 

Pitääkö mainosten todella olla niin suuria budjetiltaan ja kooltaan kuin ne ovat?  Meillä on tapana ajatella, että suuri on parempi, mutta tosiasiat osoittavat, että lyhyet, enintään 11 sanan mainokset tuottavat usein enemmän vastakaikua kuin suuret mainokset. Lisäksi mainontaa voidaan toteuttaa myös hyvin mitattavasti ja kustannustehokkaasti, jolla varmistetaan, että jokainen sijoitettu euro tulee takaisin vähintään tuplana, ellei korkeampana.

 

  1. Hyödynnä kalliimpien tuotteiden myyntiä

 

Kaikki asiakkaasi eivät kärsi taantuman aikana.  Muista, että aina on ihmisiä, jotka menestyvät taloudellisesti, joten älä pelkää tehdä suuria myyntitarjouksia.  Lisäksi kun raha on tiukalla, ihmiset, jotka pitävät tuotteestasi paljon, arvostavat sitä vielä enemmän.

 

Mieti tapoja luoda samankaltaisia tuotteita kuin sinun tuotteesi, mutta paljon korkeammilla hinnoilla.  Internet-markkinoijat luovat usein vain jäsenille tarkoitettuja sivustoja ja myyvät tuotteitaan paljon korkeampaan hintaan.  He tietysti tekevät vähemmän myyntiä, mutta ihmiset, jotka todella arvostavat tuotetta, ostavat sen.  Jokainen myynti tuottaa valtavasti enemmän voittoa.  Ajattele asiaa näin... vaikka myyntiä on vähemmän, todellinen voitto voi olla jopa suurempi kuin silloin, kun tuotetta myytiin halvemmalla.

 

  1. Maksimoi olemassa olevat asiakkaasi

 

Asiakkaasi tietävät jo, että sinulla on loistavia tuotteita ja että tarjoat tyydyttävää palvelua.  He luottavat siihen, että toimit heidän hyväkseen.  Ajattele sitä... on paljon helpompaa tehdä myyntiä sellaiselle, johon sinulla on jo suhde.

 

Hyödynnä kaikki mahdollisuudet lisätä myyntiäsi jo olemassa olevan asiakasryhmäsi keskuudessa.  Onko sinulla tuote, joka sopii yhteen heidän ostamansa tuotteen kanssa?  Tarjoa sitä heille kassalla.  Se on todistettu ja tehokas tapa lisätä myyntiä.  Saatat yllättyä siitä, kuinka paljon lisämyyntiä voit saada aikaan niiltä, jotka jo ostavat sinulta.

Edellinen artikkeli 3 tehokasta taktiikkaa, jotka motivoivat asiakkaita ostamaan
Seuraava artikkeli 3 elementtiä, jotka tekevät mainoksestasi menestyksekkään

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät