Skippaa
3 tehokasta taktiikkaa, jotka motivoivat asiakkaita ostamaan

3 tehokasta taktiikkaa, jotka motivoivat asiakkaita ostamaan

Asiakkaiden houkuttelu on vähän kuin seurustelua.  Ei, et voi esitellä kihlasormusta ensimmäisillä treffeillä!  Kyseessä on kaksisuuntainen suhde, joka kasvaa askel kerrallaan ennen kuin se johtaa kirkon oville.  Et voi kiirehtiä sitä... et voi skipata sitä... jos etsit elinikäisen sitoutumisen tuomaa tyydytystä.

 

Seuralaisesi tai asiakkaasi tunteminen vaatii hieman aikaa ja vaivaa.  Jokaisen treffikumppanin persoonallisuus, mieltymykset ja inhokit ovat erilaisia, mutta asiakkailla on joitakin yhteisiä piirteitä, joihin sinä, markkinoija, voit tarttua.  Anna heille sitä, mitä he haluavat, ja heistä tulee uskollisia, elinikäisiä asiakkaita, jotka saavat yrityksesi menestymään.

 

  1. Unohda myyminen... Painota ostamista

 

Ihmiset haluavat ajatella, että kaikki heidän ostopäätöksensä ovat syntyneet heidän omien loistavien ideoidensa ja taitavien ostostensa ansiosta.  Hei, kukaan ei pidä päällekäyvästä myyjästä.  Myyjä, joka "AUTTAA" heitä löytämään parhaan mahdollisen ostoksen, on sankari. 

 

Oikeasti, kun henkilö kävelee liikkeeseesi, hän todennäköisesti ajattelee ostoksen tekemistä jo ennen kuin hän saapuu sinne.  Sinun ei tarvitse suostutella heitä ostamaan.  Voit ottaa asian rennosti ja yksinkertaisesti auttaa heitä päättämään, mikä on paras ostos.

 

Keskity asiakkaaseen ja hänen tarpeisiinsa.  Ajattele... mistä eduista hän olisi eniten kiinnostunut?  Mihin hintaluokkaan hänellä on varaa?  Periaatteessa pidä mielessäsi, että olet paikalla palvelemassa hänen tarpeitaan, et suostuttelemassa häntä.  Ja kas näin painostava tunne myymisestä on poissa!

 

  1. Tee ostamisesta riskitöntä

 

Ostaminen on "riskialtista" toimintaa.  Mitä korkeampi hintalappu on, sitä suuremmat ovat riskit!  Jep, asiakas etsii vain tuotetta, joka tyydyttää ne tarpeet, joita varten hän sen osti.  Kysymys, jonka he esittävät itselleen, on... "Onko se sen arvoista?"

 

Hei, se on oikeutettu kysymys.  Maailma on täynnä huijauksia, joissa kulutat kovalla työllä ansaitsemasi rahat ja saat lopulta roskaa, joka ei kestä ja jota et saa huollettua.  Muutama kova oppitunti jättää asiakkaat varovaisiksi äkkilähtöisten ostosten suhteen.  He haluavat jotain, johon he voivat luottaa.

 

Rahat takaisin -takuu lievittää paljon huolta kuluttajan mielessä.  Hän saa rauhan tietäessään, että jos tuote ei täytä väitteitään, hän ei joudu maksamaan laskua romusta.

 

Asiakaskokemukset kertovat myös selvästi "tuleville" ostajille, että asiakas todella on tyytyväinen tuotteeseesi.  Kukaan ei voi sanoa sitä paremmin kuin tyytyväinen asiakas, mutta älä käytä suositteluja huolimattomasti.  Tarvitset menetelmän hulluuteesi.  Valitse selkeät ja täsmälliset suosittelut, joita voit käyttää, ja sisällytä mahdollisimman paljon tietoa asiakkaasta, jotta hänen todistuksensa saa uskottavuutta.

 

  1. Kerro heille, että prosessi on helppo.

 

Yksinkertaisuus... ah, se tekee elämästä niin paljon helpompaa.  Niin, ahdistuneet asiakkaasi ovat kiireisiä ja väsyneitä.  He eivät halua sotkea asioita.  Useimmiten he haluavat vain tehdä ostoksen ja lähteä kotiin.  Lähikaupat todistavat, että nopea ja helppo ostaminen menee usein paremman hinnan edelle!

 

Tee ostoprosessista mahdollisimman yksinkertainen.  Muista, että kaikki eivät suosi samaa menetelmää.  Mitä enemmän vaihtoehtoja sinulla on tarjolla, sitä useampia asiakkaita voit miellyttää.

 

Kun suunnittelet markkinointikampanjaasi, älä unohda korostaa tuotteesi nopeita, joustavia ja helppoja etuja.  Muista, että arvo ei ole kaikki kaikessa. On melko helppoa hurmata asiakkaasi, kun tiedät, mistä he pitävät!  Pidä nämä kolme taktiikkaa mielessäsi, kun ryhdyt kasvattamaan yritystäsi ja laajentamaan asiakasluetteloasi... ja katso, kuinka voittosi nousevat ennätyskorkealle.

 

Edellinen artikkeli 5 helppoa askelta minkä tahansa tavoitteen saavuttamiseen
Seuraava artikkeli 3 idioottivarmaa tapaa selvitä taloudellisesta laskukaudesta

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät