Skippaa
5 asiaa, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen kuin palkkaat virtuaalisen avustajan

5 asiaa, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen kuin palkkaat virtuaalisen avustajan

Kuulen termiä "virtuaaliassistentti" yhä useammin liike-elämässä. Tiesitkö, että voisit mahdollisesti palkata jonkun toisesta maanosasta, joka työskentelee samalla kun nukut ja ehkä 8-12 dollarilla. Useimmilla avustajilla, joiden kanssa työskentelen, on korkeakoulututkinto ja yhdellä on MBA-tutkinto liiketalouden hallinnosta. Maksan hänelle 15,00 dollaria tunnilta. Mielestäni tämä on erittäin hyvä diili yrittäjänä.

 

Virtuaaliavustajien määrän kasvun myötä on myös muuttunut se, mitä virtuaaliavustajana toimiminen tarkoittaa.  Tämän erityisen yrittäjätyön johtajat ja perustajat ovat erottaneet toisistaan sen, mitä virtuaaliassistenttina oleminen tarkoittaa ja mitä se ei tarkoita.  Kun selität liiketoimintaasi muille, haluat varmistaa, että pidät kiinni tästä standardista. 

 

Virtuaaliassistenttina toimiminen on tulossa selkeä määritelmä tietylle kodin omistamalle yritykselle.  On odotettavissa, että virtuaaliavustajan standardeja noudatetaan kaikkien muiden tässä ammatissa työskentelevien osalta.  Tämä tarkoittaa, että virtuaaliassistentti on henkilö, joka tarjoaa erilaisia palveluja yrityksille ja yksityishenkilöille noudattaen standardia, joka on virallistettu viime vuosikymmenen aikana.

 

Ensimmäinen näkökulma, josta virtuaaliassistenttia lähestytään, on ajatus virtuaalisuudesta. Jos et työskentele kotoa käsin tai etänä, sinua ei pidetä virtuaaliassistenttina.  Sen sijaan sitä pidetään tilapäisenä työnä tai etätyönä.  Yksi virtuaaliassistenttina toimimisen vaatimuksista on vapaus työskennellä siellä, missä haluat.

 

Toinen osa virtuaaliassistenttina toimimista on työnkuvassa tehty erottelu.  Useimmat virtuaaliavustajat kauhistuvat ajatusta siitä, että heitä kutsutaan sihteeriksi tai freelance-työntekijäksi.  Teknisesti ottaen freelance-työntekijä on sellainen, joka tekee työtä vain lisätulojen saamiseksi.  Samaan aikaan sihteeri on sellainen, joka ei tee työtä jatkuvasti vain yhden asiakkaan kanssa.  Virtuaaliassistenttia tarjotaan, jotta voidaan luoda merkittävä ja pitkäaikainen suhde yritykseen.

 


 

Tässä on 5 asiaa, jotka sinun tulisi ottaa huomioon virtuaaliassistentissa:

1. Ammattimaisuus - Vastaako VA sähköposteihin, ääniviesteihin ja muuhun kirjeenvaihtoon ajoissa ja ammattimaisesti? On tärkeää, että jos tämä henkilö työskentelee sinulle, hänellä on oikeat taidot, jotta hän ei anna sinun tai määräajan odottaa. Varmista, että annat hänelle salaisen tehtävän, joka osoittaa sitoutumista määräaikoihin.

 

2. Projektinhallinta - Tehtävien jongleeraaminen on nykyään elintärkeää. Nyt naputtelemme jalkojamme mikroaaltouunin ääressä, joten asiat on saatava tehtyä. Jos henkilö ei pysty hoitamaan useita projekteja samanaikaisesti, kannattaa ehkä siirtyä eteenpäin. Takuulla huomaat, että hänellä on projektinhallintaongelma vasta sitten, kun menetät "ison sopimuksen".

 

3. Saatavuus - Monet näistä ihmisistä työskentelevät samanaikaisesti useille ihmisille. Ei ole harvinaista, että sinä työnantajana olet VA:n suppilojärjestelmässä. Siirryt hitaasti alaspäin suppilossa, kun he saavat parempia sopimuksia uusilta virtuaalityönantajilta. Sinun täytyy myös olla rivissä uusia VA:ita. Yritä jakaa työsi kahden tai useamman VA:n kesken tämän ongelman torjumiseksi.

 

4. Testaa - Anna VA:lle miniprojekti ennen sopimuksen tekemistä.  Annan myös vähintään 2 tehtävää, jotka maksavat enintään 30-40 dollaria. Haluan, että ne tehdään oikein ja täysin tyydyttävällä tavalla, ennen kuin edes harkitsen tätä henkilöä. On yksinkertaista palkata yksi ensimmäisistä ihmisistä, jotka tulevat mukaan, mutta pyydän, että teette vähintään 10:n listan ja annatte tehtävät kahdelle näistä 10:stä, jotka olette valinneet. Varmista, että nämä tehtävät ovat sellaisia, jotka todella haluatte tehdä, älkää tuhlatko rahaa.

 

5. Hanki referenssejä - Voiko VA antaa sinulle luettelon ihmisistä, joihin voit ottaa yhteyttä ja jotka kertovat sinulle työskentelystä hänen kanssaan?

 

Tärkein ero, jota useimmat virtuaaliavustajat pyrkivät luomaan, on ajatus siitä, että he ovat suhteessa yritykseen ja tekevät siitä oman liiketoimintansa.  Tämä ylittää minkä tahansa tilapäistyön tai etätyön odotukset.  Se tarkoittaa myös sitä, että virtuaaliavustajan tarjoamat palvelut menevät toimistossa laadittujen toimenkuvien ulkopuolelle.  Kun ymmärrät virtuaaliassistenttina toimimisen vaatimukset, voit parhaiten lähestyä tätä omissa suhteissasi yrityksiin.

Edellinen artikkeli 8 askelta kohti johtajuutta, jotka sinun on hallittava menestyäksesi
Seuraava artikkeli 15 virhettä jotka estävät sinua menestymästä

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät