Skippaa
5 vaihetta, joiden avulla saat tehokkaasti uusia suosittelijoita

5 vaihetta, joiden avulla saat tehokkaasti uusia suosittelijoita

Ei ole mikään salaisuus, että "suusanallinen" tai suositteleva liiketoiminta on yksi tehokkaimmista tavoista saada uusia asiakkaita ja samalla vahvistaa suhteita nykyiseen asiakaskuntaan. Mutta vaikka se on äärimmäisen tehokasta ja käytännössä ilmaista (tai korkeintaan maksaa vain hyvin vähän), vain harvat yrittäjät tai valmentajat käyttävät sitä riittävästi.

 

Mieti tätä: jos saisit vain yhden suosituksen jokaiselta asiakkaaltasi, tuplaisit asiakaskuntasi seuraavan 60 päivän aikana! Mitä se merkitsisi mahdollisille tuloillesi ja kuinka monta ihmistä enemmän voisit auttaa tukevalla ja rohkaisevalla tavalla?

 

Miten siis maksimoit suusanallisen suosittelun liiketoiminnassasi? Tässä on 5 askelta, jotka voit aloittaa heti...


Arvosta asiakkaitasi todella ja anna heidän jatkuvasti kokea, että arvostat heitä.

 

Tämä on tärkein, mutta unohdettu tekijä loputtomien suosittelujen luomisessa. Monet yritykset keskittyvät enemmän voittoihin kuin ihmisiin. Pelkkään voittoon keskittyminen voi olla haitaksi menestykselle, ja suusanallinen menestys syntyy, kun katsot pelkkää voittoa pidemmälle ja mietit, miten voit rikastuttaa asiakkaidesi elämää.

 

Käytännössä: Ota vähintään kerran kuukaudessa aikaa viestiäksesi asiakkaillesi ja osoittaaksesi heille, että arvostat heitä. Lähetä heille jotain arvokasta, jotain odottamatonta, bonusraportti, erityinen uutinen, jonka juuri löysit. Tee siitä heille merkityksellistä ja tee se säännöllisesti.



⭐⭐ Luo poikkeuksellinen kokemus joka kerta, kun he ovat tekemisissä kanssasi tai yrityksesi kanssa.

 

Jos voit tehdä kanssasi asioimisesta poikkeuksellisen kokemuksen, asiakkaasi haluavat kertoa siitä monille ihmisille. Ihmiset haluavat uskomattomia kokemuksia!

 

Tässä on esimerkki: Eräällä elämänvalmentajalla on erityinen suhde erääseen kaupungin kahvilaan. Kerran kahdeksan viikon välein hän kutsuu henkilökohtaisesti läsnäolevat asiakkaansa "get together" -kokoukseen, ja kahvi ja kakku ovat talon tarjoamia. Jokainen osallistuva asiakas saa kahvilan omistajalta kortin ja kupongin, jossa sanotaan: "Kiitos, että tulit tänään mukaan, tapaamme sinut mielellämme pian uudelleen". Kuponki on "osta yksi saat yhden ilmaiseksi" -kahviseteli. Näin heitä kannustetaan tulemaan uudelleen. Ja koska kahvilan omistaja esittelee liiketoimintaansa potentiaalisille uusille asiakkaille, valmentaja maksaa vain omakustannushinnan kahvista ja kakusta, jonka hänen asiakkaansa syövät. Tavallisesti noin 8 asiakasta osallistuu kahvilaan, ja kustannukset ovat noin 30 dollaria. Vain pieni lisäosoitus voi tehdä yrityksesi kanssa asioimisesta entistäkin poikkeuksellisemman kokemuksen!

 

Käytännössä: Mitä voit tehdä nyt lisätäksesi pieniä asioita, jotka tekevät asioinnista poikkeuksellisen kokemuksen? Ehkä voit käyttää yllä olevaa esimerkkiä tai jotain vastaavaa, jotta voit verkostoitua muiden ammattilaisten kanssa ja samalla tarjota asiakkaillesi uskomatonta lisäarvoa. Muista, aloita poikkeuksellisten kokemusten luominen jo tänään.



⭐⭐⭐ Anna asiakkaillesi kannustimia suositusten antamisesta

 

Jos olet passiivinen suositusten suhteen, istut kultakaivoksen päällä. Keksi keinoja, joilla voit palkita asiakkaitasi siitä, että he suosittelevat sinua. He voisivat saada ilmaisia lahjoja, kuten 90 minuutin valmennustilaisuuden kanssasi. Valitsitpa mitä tahansa, tärkeintä on varmistaa, että tarjoamasi lahja on jotakin, josta asiakkaasi on todella kiinnostunut!

 

Käytännössä: Palkitse asiakkaasi siitä, että he suosittelevat sinua. Keksi palkintoja, jotka hyödyttävät asiakkaitasi. Tarjoa heille omia palveluitasi veloituksetta, jotta pääset auttamaan heitä vielä entistä enemmän.



⭐⭐⭐⭐ Tee asiakkaille helpoksi antaa sinulle suosituksia

 

Jos haluat saada paljon suosittelijoita, sinun on toimittava, että asiakkaidesi o helppo kertoa sinusta ystävilleen. Älä odota, että he tekevät kaikkensa auttaakseen sinua kasvattamaan liiketoimintaasi. Tee siitä mahdollisimman yksinkertaista.

 

Käytännössä: Kehitä "suosittelupaketti", jonka annat asiakkaillesi. Pyydä asiakkaitasi toimimaan yrityksesi lähettiläinä, sillä haluat työskennellä heidän kaltaistensa ihmisten kanssa. Paketti sisältäisi ammattimaisesti suunnitellun asiakirjan, jossa selitetään, miksi suosittelut ovat sinulle tärkeitä, sekä joukon suosittelukortteja/-kutsuja/-linkkejä, joita asiakkaasi voivat helposti jakaa muiden kanssa ja julkaista sosiaalisen median tileillään. Muista aina esittää kaikki hyvin ammattimaisesti, jotta voit lisätä tarjouksesi/palvelujesi arvoa ja tuoda parhaasi esiin uusien potentiaalisten asiakkaidesi kanssa!



⭐⭐⭐⭐⭐ Kysy oikeaan aikaan!

 

Milloin on paras aika pyytää suosituksia? Milloin tahansa! Jos olet noudattanut edellä lueteltuja vaiheita... olet antanut asiakkaille ymmärtää, että heitä arvostetaan, olet jatkuvasti tarjonnut heille poikkeuksellisen hyviä kokemuksia, olet tarjonnut houkuttelevan kannustimen jakaa viestiäsi ystävillesi ja olet tehnyt sen heille uskomattoman helpoksi. Tässä vaiheessa sinun pitäisi pystyä pyytämään asiakkailtasi suosituksia milloin tahansa, mutta sinun pitäisi myös saada siitä erittäin myönteisiä tuloksia!

 

Käytännössä: Tärkeintä on tehdä jotain nyt. Laadi tänään sähköpostiviesti ja lähetä se asiakkaillesi, jossa kerrot heille, kuinka paljon arvostat heitä, kuinka paljon olet nauttinut yhteistyöstä heidän kanssaan aiemmin, ja sisällytä siihen jotakin, joka on hyödyllistä/antaa arvoa heidän elämäänsä. Kehitä sitten seuraavien 4-6 viikon aikana "suosittelupakettisi" ja ala käyttää sitä. Vedä itsesi pois mukavuusalueeltasi ja ryhdy toimeen..... Liiketoimintasi ja uudet suositteluasiakkaat kiittävät sinua varmasti siitä!

Edellinen artikkeli 3 elementtiä, jotka tekevät mainoksestasi menestyksekkään
Seuraava artikkeli Valmennuksellinen markkinointi vs. myyntipohjainen markkinointi

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät