Skippaa
7 Tärkeintä taktiikkaa pienyrityksen omistajalle

7 Tärkeintä taktiikkaa pienyrityksen omistajalle

Useimmille oma yritys on unelmien täyttymys.  Vapaus olla oma pomo ja menestyä parhaan kykynsä mukaan ovat tosiasioita pienyrittäjän elämässä.  Toki stressiä on enemmän kuin mitä luultavasti kuvittelit suuria suunnitelmia laatiessasi, mutta pienellä strategialla ja suunnittelulla selviät kaikista vaikeista tilanteista.  On olemassa 7 menestyneiden markkinoijien kehittämää taktiikkaa, joiden avulla yrityksesi menestyy varmasti yhtä hyvin kuin heidän yrityksensä.


1. Taktiikka: Luo ainutlaatuinen myyntipiste

 

Jos haluat erottua joukosta, luo ainutlaatuinen myyntiehdotus, jossa korostetaan etuja, joita asiakkaat saavat asioidessaan kanssasi.

 

Älä lähde luomaan uusia tuotteita ja palveluita saadaksesi huomiota.  Lisää vain erityinen etu jo olemassa oleviin tuotteisiisi... ehkä se on nopeampi palvelu tai takuu.  Tehokkaimpia asioita, joita kannattaa korostaa, ovat edut, joita kilpailijasi ei voi tai halua antaa. 


2. Taktiikka: Käytä suositteluja

 

Me kaikki tiedämme, että yritysten omistajat pitävät tuotettaan tai palveluitaan parhaana mahdollisuutena, mutta potentiaalisille asiakkaille on todella tärkeää, mitä nykyiset asiakkaat ajattelevat siitä.  He ovat niitä, jotka näkevät asiat heidän näkökulmastaan... sillä, mitä heillä on sanottavaa yrityksestä, on vaikutusta.

 

Suosittelut ovat tärkeä osa mainontaa - erityisesti pienille yrityksille.  Joo, suurten yritysten, joilla on tunnettuja nimiä, ei tarvitse huolehtia siitä, mutta pienet yritykset voivat käyttää suositteluja markkinointivälineinä uskottavuuden rakentamiseen.

 

Ajattele sitä... miten muuten voisimme saada uskottavuutta kuin luomalla tyytyväisten asiakkaiden ryhmän ja huutamalla, mitä heillä on sanottavaa?  Etsitään keinoja, joilla voimme tehdä suositteluista tehokkaan osan markkinointikampanjoistamme.



3. Taktiikka: Ylimyynti (upsell)

 

Ylimyynti on yksi tämän päivän menestyksekkäimmistä markkinointitrendeistä.  Kaikkialla joku yrittää saada sinut ostamaan lisää.  Pikaruokailusta supersize-vaihtoehtoihin ja vaatekauppoihin, jotka yrittävät myydä sinulle kenkiä, jotka sopivat asuusi. Kaikki hyppäävät tämän ilmiöön.  Miksi?  Se toimii!

 

Asiakkaasi tietävät jo, että sinulla on hyviä tuotteita ja että palvelusi on tyydyttävää.  He luottavat siihen, että toimit heidän hyväkseen.  Ajattele sitä, että on paljon helpompaa tehdä myyntiä sellaiselle, johon sinulla on jo suhde.

 

Hyödynnä kaikki mahdollisuudet lisätä myyntivolyymiäsi jo olemassa olevan asiakaskuntasi keskuudessa.  Onko sinulla tuote, joka sopii yhteen heidän ostamansa tuotteen kanssa?  Tarjoa sitä heille kassalla.  Se on todistettu ja tehokas tapa lisätä myyntiä.  Saatat järkyttyä siitä, kuinka paljon lisämyyntiä voit saada aikaan niiltä, jotka jo ostavat sinulta.

4. Taktiikka: Saa hintasi näyttämään pienemmältä

 

Jaa ja hallitse, vanha sotataktiikka toimii myös markkinoinnissa!  Kun hinta tuntuu liian korkealta, jaa se "ostettavissa oleviin" palasiin.  120 euron tuote on vain 12 pientä 10 euron kuukausimaksua.  365 euron ostos maksaisi vain 1 euroa  päivässä.  Se kuulostaa edulliselta! 

5. Taktiikka: Maalaa edut kauniiksi

 

Asiakkaat ostavat, koska he haluavat nauttia ostoksen hyödyistä.  Nainen saattaa ostaa mekon, koska hän haluaa tuntea itsensä seksikkääksi, tai mies ostaa kirjan, koska lukeminen tuottaa hänelle mielihyvää.  Tunteet ovat keskeinen ostoja ohjaava tekijä.

 

Käytä sanakuvia herättääksesi tunteita, jotka saavat aikaan myynnin.  Anna heidän "tuntea" hyödyt, ja he suuntaavat helpommin kassalle.  Laita heidät sinne, minne haluat heidät. Maalaa kuva tavoitteesta ja merkityksestä, jonka tuotteesi toimittaa asiakkaallesi.

6. Taktiikka: Luo huomiota herättäviä otsikoita

 

Oletko valmis vangitsemaan lukijasi huomion loistavalla tekstillä?  Otsikko on paikka aloittaa.  Kuinka usein skannaat sanomalehden otsikot ennen kuin päätät, luetko artikkelin vai et?  Kyllä, siinä menetämme tai saamme lukijan mielenkiinnon, joten se on melko tärkeä osa mainosta.

 

Hyvän otsikon pitäisi kertoa viestinsä kahdellatoista sanalla tai vähemmän. Tarkista otsikot kahdesti.  Lupaavatko ne myönteistä hyötyä tai esittävätkö ne provosoivan kysymyksen? Älä tyydy vähempään kuin huomiota herättäviin lausumiin. Vaikka saattaisit kuulla kritiikkiä tällaisten olevan klikkiotsikoita, niin klikkejä niillä halutaankin. Pidä kuitenkin huoli, että otsikko ja sisältö ovat linjassa keskenään - älä huijaa ketään ja ole aina rehellinen.

7. Taktiikka: Rakenna tarjous, jota he eivät voi vastustaa

 

Onko sopimuksesi liian hyvä jätettäväksi väliin?  Jos ei, sinun on parannettava sitä. En tarkoita hintojen alentamista entisestään, sillä sinun on saatava voittoa, mutta voit tehdä tarjouksesta makeamman lisäämällä lukijan tietämystä tuotteen arvosta tai lisäämällä bonuksia, jotka koetaan arvokkaiksi, mutta jotka eivät maksa sinulle paljon. Nosta mieluummin arvoa! älä tiputa hintaa silloin, kun haluat rakentaa vastustamattoman tarjouksen.

Edellinen artikkeli 7 yksinkertaista askelta, joilla saat enemmän irti päivästäsi
Seuraava artikkeli 8 suurta pienyrityksen virhettä

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät