Skippaa
Mitä ei kannata tehdä liidien kanssa

Mitä ei kannata tehdä liidien kanssa

Kaikki myynnissä työskentelevät tietävät, kuinka tärkeää on, että sinulla on liidilähteitä, jotta voit pitää myyntiputkesi täynnä. Tärkeää ei kuitenkaan ole vain se, miten saamme liidit, vaan myös se, mitä teemme niille, kun olemme saaneet ne.

 

Yksi kriittisimmistä virheistä, jonka myyjä voi tehdä saatuaan liidin, on se, ettei hän toimi sen perusteella välittömästi. Työskentelin kerran erään kaverin kanssa, joka kuului verkostoitumisryhmään, johon liittymisen ainoana tarkoituksena oli saada leadeja. Tämäkään ryhmä ei ollut halpa, vaan jäsenyys maksoi hänelle 500 euroa vuodessa. Hän palasi viikoittaisesta kokouksestaan leadi kädessään ja kiinnitti sen työpöytänsä yläpuolella olevaan ilmoitustauluun, ja siellä se pysyi, kunnes hän huomasi sen muutamaa päivää myöhemmin.

 

Myynnissä (eikä ole väliä mitä myyt) jokainen päivä on kriittinen! Kilpailijasi voi milloin tahansa soittaa asiakkaallesi ja viedä asiakkaasi.

 

Toinen yleinen virhe, jonka olen nähnyt lukemattomia kertoja, on se, että otat yhteyttä asiakkaaseen ajoissa, mutta et ole lainkaan innostunut, kun olet ottanut yhteyttä asiakkaaseen. Kun soitat potentiaaliselle asiakkaalle, hymyile puhuessasi hänelle, asiakas huomaa äänesi vivahteen ja reagoi siihen. Älä käyttäydy kuin asiakas olisi sinulle taakka ja kuin tekisit hänelle palveluksen. Muista, että olet asiantuntija tuotteesi suhteen, älä odota asiakkaasi tietävän kaikkea, sillä jos hän tietäisi, hän ei tarvitsisi sinua. Varmista siis, että he tietävät, että autat heitä mielellään.

 

Toinen kielto, jota ei saa tehdä, kun seurataan johtolankoja, on haukotella, aivastella tai yskäistä puhelimeen. Ymmärrän, että nämä ovat normaaleja ja yleisiä ruumiintoimintoja, mutta ei ole mitään tekosyytä tehdä sitä suoraan luuriin. Tämä on hyvä tapa menettää myynti, sillä jo pelkkä haukottelu saa asiakkaan todennäköisesti sulkemaan puhelimen. Asetu aina asiakkaan asemaan. Kuvittele, että tapaisit jonkun ensimmäistä kertaa puhelimitse ja keskustelusi keskeytyisi haukottelujen ja aivastelujen takia, ja epäilen, ettet olisi innostunut tekemään kauppaa hänen kanssaan.

 

Toinen yleinen virhe, johon olen törmännyt, on se, että etsitään leadeja ja laitetaan henkilö odottamaan. Vaikka syysi siihen, miksi laitat asiakkaan odottamaan, saattavat vaikuttaa sinusta hyvin tärkeiltä, asiakkaasi kokee sen ärsyttäväksi riippumatta syistäsi. Varmista siis, että varaat soittamiselle aikaa, jolloin tiedät, että keskeytyksiä tulee olemaan vähän.

 

Kun seuraavan kerran saat leadin, toimi heti, kerro asiakkaallesi, että olet iloinen voidessasi työskennellä hänen kanssaan, puhu selkeästi ja vältä keskeytyksiä, ja katso, kuinka myynnin tuottavuus kasvaa!

Edellinen artikkeli 15 virhettä jotka estävät sinua menestymästä
Seuraava artikkeli 3 tekijää jotka tarvitset menestyäksesi

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät