Skippaa
3 tekijää jotka tarvitset menestyäksesi

3 tekijää jotka tarvitset menestyäksesi

Liiketoiminta on kovaa nykymaailmassa! Useimmat pienyritykset menevät konkurssiin tai toiminta loppuu äkillisesti viiden ensimmäisen vuoden aikana. Seuraavien viiden vuoden aikana myös monet jäljelle jääneistä yrityksistä "pakkaavat" liikkeensä ja lukitsevat ovensa. Miksi niin monet yritykset epäonnistuvat?

 

Syitä on kolme. Nämä vaikutusalueet voidaan nimetä 1) henkilökohtaiseksi sfääriksi 2) asiakassfääriksi 3) toiminta-alueiksi

 

Henkilökohtainen sfääri käsittelee omistajan henkilökohtaista motivaatiota yrityksen perustamiseen. Jos omistaja esimerkiksi haluaa perustaa oman yrityksen, mutta ei ole valmis tekemään uhrauksia, jotka ovat välttämättömiä yrityksen menestymisen kannalta, hän on epäedullisessa asemassa muihin motivoituneisiin yrittäjiin verrattuna. Kun yritys aloittaa ensimmäistä kertaa, sillä ei useinkaan ole paljon rahaa. Omistajat joutuvat uhraamaan aikaa, rahaa ja onnellisuutta menestyäkseen. Jos siihen ei pysty, on epätodennäköistä, että tällainen yritys kukoistaa. Monesti omistajat luulivat selviytyvänsä vaikeuksista, mutta kun "omana pomona olemisen" uutuudenviehätys haihtuu, he sulkevat oven.

 

Asiakassfääri on yksi yrityksesi tärkeimmistä osatekijöistä. Ilman asiakkaita sinulla ei ole myyntiä, ilman myyntiä sinulla ei ole rahaa ja ilman rahaa sinulla ei ole liiketoimintaa. Hyvän asiakaskunnan luomiseen vaikuttavat monet tekijät. Aluksi sinulla on oltava kustannustehokas markkinointistrategia, joka kohdistuu aiottuihin ostajiin. Tämä voidaan tehdä kehittämällä psykologinen profiili asiakkaistasi ja mainostamalla sitten niissä paikoissa, joissa he käyvät. Koska uuden asiakkaan hankkiminen on kalliimpaa kuin asiakkaan pitäminen, sinun on varmistettava, että asiakas on tyytyväinen yritykseesi ja tuotteeseesi. Pidä heihin yhteyttä lähettämällä säännöllisesti esimerkiksi sähköpostia, joka on erittäin kustannustehokas tapa.

 

Toiminta-alue on vasta toisella sijalla asiakassfäärin jälkeen. Toiminnoissa on oltava asianmukainen menetelmä kustannusten vähentämiseksi, paperityön seuraamiseksi ja parannusten ylläpitämiseksi. Operaatioissa voidaan ottaa huomioon myös veropaperityö, kirjanpito, työntekijöiden aikataulutus, etuudet tai muut kuin tuotannolliset toiminnot.

 

Jos kaikki nämä kolme osatekijää on harkittu hyvin ja suunniteltu asianmukaisesti, selviytymismahdollisuutesi paranevat. Jos et ymmärrä yrityksesi olennaisia yksityiskohtia ja sitä, mitä menestyminen edellyttää, saatat epäonnistua pitkällä aikavälillä. Jos sinulla on vaikeuksia koota kaikki palaset yhteen, harkitse pienyrityskonsultin käyttämistä.

Edellinen artikkeli Mitä ei kannata tehdä liidien kanssa
Seuraava artikkeli Uskotko sattumaan vai työskenteletkö unelmasi eteen?

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät