Skippaa
Miten löytää sopiva markkinarako kotiäitinä?

Miten löytää sopiva markkinarako kotiäitinä?

Äitinä oleminen on yksi naisen elämän palkitsevimmista ja ihanimmista vuosista, joten äidille voi olla vaikeaa, kun hän joutuu miettimään, että hänen on etsittävä töitä saadakseen lisärahaa. On olemassa vaihtoehtoja äideille, jotka haluavat työskennellä kotoa käsin omina työaikoinaan, jotta he voivat edelleen nauttia elämänsä tärkeimmistä asioista - lapsistaan.

 

Alla on vinkkejä kotona oleville äideille, jotka haluavat aloittaa kotona työskentelyn oman yrityksen kautta, 30 minuuttia päivässä. Ajatuksena on luoda markkinarako tai löytää markkinat, joilta puuttuu jotakin, jota voit tarjota, ja markkinoida tätä internetissä.

 

Aluksi sinun pitäisi miettiä joitakin asioita, kuten mitä olet todella hyvä tekemään? Mitä haluaisit tehdä kokopäivätyönä? Nämä kaksi kysymystä ovat todella tärkeitä markkinaraon löytämiseksi. Jos et pidä siitä mitä teet, voit yhtä hyvin olla tekemättä sitä ja etsiä jotain, mitä rakastat tehdä samalla tavalla kuin... puhut lapsistasi? Mitä tahansa se onkin - tutki sitä ja selvitä mitä alaltasi puuttuu. Se voi olla mitä tahansa, pelkästään tiedon puute? Kun olet selvittänyt tämän, olet löytänyt markkinarakosi.

 

Kirjoita muistiin ideoita, joita saat pohtiessasi sopivaa markkinarakoa, jossa toimia. Sillä ei ole väliä mitä ne ovat. Kirjoita ne vain ylös, jotta et unohda niitä ja voit pohtia niitä myöhemmin enemmän.

Tässä on lisää ideoita markkinarakosi löytämiseksi:

 

  • Olemassa olevien markkinoiden parantaminen

Parantaisitko olemassa olevia markkinoita? onko olemassa tuote, jonka voisit tehdä paremmaksi? Esimerkiksi vauvanruoka: jos voisit tehdä vauvanruokaa, joka maistuisi hyvältä ja jossa olisi kaikki ravintoaineet ja kivennäisaineet mukana, jotka auttavat vauvoja kasvamaan terveiksi ja voisit lisäksi tuottaa sitä kilpailukykyiseen hintaan... olisit todella onnistunut yrittäjänä!

 

  • Olemassa olevien markkinoiden mukauttaminen

Mukauta olemassa olevia markkinoita tai muuta jotakin tuotteessa, jotta se olisi paremmin markkinoitavissa. Ihanteellinen esimerkki tästä on rasvaton suklaakakku, joka maistuu yhtä hyvältä kuin tavallinen suklaakakku. Tätä rasvatonta versiota voidaan markkinoida kuluttajille, jotka haluavat laihtua. Vaikka tällaisia suklaakakkuja olisikin jo olemassa, voit aina lisätä tuotteeseesi arvoa ja erottautua jo olemassa olevista suklaakakuista. Esimerkiksi tarjoamalla suklaakakun mukana reseptin, jolla vastaavan kakun voi koittaa itsekin tehdä.

 

  • Ratkaise ongelma

Ratkaise ongelma: Selvitä mistä ihmiset puhuvat omassa markkinaraossasi. Selvitä ihmisten ongelmat tai se, mitä todellisuudessa heiltä puuttuu ja kehitä palvelu tai tuote, joka täyttää tämän tarpeen. Hyvä tapa löytää tällaista tietoa on käydä asiaan liittyvillä keskustelupalstoilla, foorumeilla ja blogeissa katsomassa, mistä ihmiset puhuvat. Esimerkiksi Facebookin ryhmät ovat oivia paikkoja käydä tätä keskustelua ja tehdä markkinatutkimusta.

 

  • Hyödynnä trendi

Hyödynnä trendiä: Pidä silmällä, mikä on haluttua juuri tällä hetkellä ja mistä ihmiset puhuvat juuri nyt. Trendejä syntyy joka päivä, joten sinun tarvitsee vain hyödyntää niitä ja sinulla on valmiit markkinat tai kysyntä, joka kerjää tuotetta tai palveluasi.

 

Kun olet löytänyt markkinarakoasi ja päättänyt, mistä tulokulmasta aiot markkinoida sitä, on aika aloittaa seuraavaksi ideasi tuominen suuren yleisön eteen... missäs muuallakaan kuin internetissä.

Edellinen artikkeli Mikä on markkinarako ja miksi se on erityisen tärkeä pienyrittäjälle?
Seuraava artikkeli Bonukset: Miten nostaa tuotteiden arvoa

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät