Skippaa
Suosittelu voi kasvattaa liiketoimintaasi tehokkaasti

Suosittelu voi kasvattaa liiketoimintaasi tehokkaasti

Liian usein käy niin, ettemme hyödynnä markkinointimateriaalissamme yhtä vakuuttavimmista myynnin osatekijöistä - omien asiakkaidemme sanoja.  Monilla luovilla ihmisillä on upeita suosituksia asiakkailta, mutta he eivät koskaan käytä niitä, koska pelkäävät, että he "kehuskelevat" tai että se on "liian itsetarkoituksellista". No tottakai se on itsemainontaa!  Sitä hyvä markkinointi on!

 

Kun olet saanut asiakkaan projektin valmiiksi, miksi et vangitsisi tätä hetkeä asiakkaan omin sanoin, jotta voit näyttää potentiaalisille asiakkaille palvelujesi arvon?  Suosittelut ovat entistäkin tärkeämpiä luoville yrityksille, koska keskivertoihmisen on vaikeampi määrittää arvoa useimmille taiteeseen liittyville tuotteille ja palveluille.  Kun näet muiden puhuvan kanssasi työskentelyn arvosta, he ymmärtävät helpommin työsi arvon.  Jos asiakkaasi ei juokse luoksesi suosittelun kanssa, pyydä häneltä sellainen.  Siinä ei ole mitään väärää, ja useimmat asiakkaat ovat kiitollisia siitä, että pyysit heitä.

 

Parhaat suosittelut ovat sellaisia, jotka osoittavat, että jokin mitattavissa oleva tavoite on saavutettu, ja joissa käytetään kieltä, johon potentiaaliset asiakkaasi voivat samaistua. 

 

Jos sinulla on suositteluja, mutta ne eivät ole mitattavissa, ne eivät ole niin vakuuttavia kuin niiden pitäisi olla, jotta voit myydä tulevan asiakkaan.  Mitattavissa olevien suosittelujen saamiseksi sinun tarvitsee vain pyytää niitä.  Jos saat asiakkaalta suosittelun, joka ei ole mitattavissa ja jossa ei ole konkreettista esimerkkiä siitä, miten asiakas on parantunut työskentelyn jälkeen, kiitä asiakasta ystävällisistä kommenteista ja pyydä häntä rajaamaan positiivinen palaute yhteen tai kahteen konkreettiseen asiaan, jotka ovat parantuneet yhteisen työnne ansiosta. 

 

Voit vastata jotenkin seuraavasti:

"Kiitos palautteestasi.  On hienoa kuulla positiivisesta palautteestasi!  Mikä erityisesti on parantunut yhteistyömme aikana?  Pystytkö mittaamaan eron?"

 

Mitä mitattavampi suosittelu on ja mitä enemmän asiakas puhuu omin sanoin, sitä vakuuttavampi se on potentiaaliselle asiakkaalle ja sitä helpompi on luoda uutta liiketoimintaa.

 

Tarkista asiakasluettelosi ja käy läpi viimeaikaiset projektisi.  Pyydä parhailta asiakkailtasi mitattavissa olevia suosituksia.  Sen tekeminen on paljon helpompaa kuin kylmäsoitto!

Edellinen artikkeli Bonukset: Miten nostaa tuotteiden arvoa
Seuraava artikkeli 9 vinkkiä suhteen rakentamiseen sähköpostilistasi kanssa

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät