Skippaa
3 keinoa miten parannat mainontasi tuloksia heti

3 keinoa miten parannat mainontasi tuloksia heti

Näiden kolmen yksinkertaisen vinkin avulla parannat nykyisen mainontasi tuloksia välittömästi, jos olet valmis ottamaan ne käyttöön.



1. MYY älä vain pyydä ostamaan

 


Mitä sinulle tulee mieleen sanasta mainonta?

Mitä luultavammin mieleesi hiipii ajatus mainoksesta, jossa kerrotaan palvelun nimi ja sen hinta.

Lisäksi kerrotaan, miten tilaus tapahtuu eli miten ostetaan (varaamalla aika tai soittamalla).

Tällainen mainonta yksinään harvoin on tehokasta.

Nimittäin se tavoittaa vain ”ostohousut” jalassa olevan yleisön, joka on kerennyt jo selvittämään itsenäisesti vastaukset näihin kysymyksiin:

✅ Minkä ongelman palvelu ratkaisee
✅ Miksi palvelu tulisi ostaa juuri kyseiseltä yritykseltä, eli miksi heidän palvelunsa ovat parempia kuin muiden yritysten
✅ Millaisia kokemuksia muilla käyttäjillä on ollut palvelusta
✅ Minkälainen takuu ongelmanratkaisusta on, eli miten yritys madaltaa riskiä, joka kuuluu aina kaupantekoon
✅ Miten palvelu toimii askel askeleelta
✅  …ja monia muita ostonesteitä, joita kyseisellä henkilöllä saattaa olla

Markkinoilla (eli paikassa, jossa mainostat) on AINA enemmän henkilöitä, jotka eivät ole vielä kerenneet tekemään tätä kaikkea.

Jotta voit saada mainonnalla parempia tuloksia, sinun täytyy mainoksissa MYYDÄ.

Ei vain pyytää ostamaan.

Muista tämä: myynti on auttamista.

Asiakas etsii ratkaisua ongelmaansa.

Sinun tehtävä on auttaa asiakasta tekemään oikea ratkaisu ongelman ratkaisemiseksi...

...ostamalla palveluitasi.

Tuottaako tämä enemmän työtä? Tottakai, mutta kun se tuo paljon parempia tuloksia mainonnassa (enemmän rahaa yrityksen kassaan), miksi et olisi valmis kokeilemaan sitä?




2. Myy lopputulema, älä ominaisuuksia tai hyötyjä




Kun sinulla on palvelu, jonka haluat myydä asiakkaalle, sinun täytyy pystyä vastaamaan yksinkertaisiin kysymyksiin myytävästä palvelusta:

Ominaisuus = minkälaisia ominaisuuksia tässä palvelussa on? Esim. Tämä kestää 60 minuuttia, se sisältää hoitavan kasvonaamion, se sisältää lannerangan mobilisoinnin jne…

Hyöty = miten tämä palvelu hyödyttää asiakastani? Esim. Se rentouttaa oloa, avaa ihohuokoset, poistaa kivun alaselästä jne.

Lopputulema = miten tämä palvelu auttaa asiakastani pääsemään tavoitteeseen? Esim. Palveluni edistää suorituskyky niin vapaa-ajalla kuin töissä, jolloin asiakkaani selviää mahdollisesti paremmin jatkossa arjen haasteista hymyssä suin, eikä hänen tarvitse enää olla kiukkuinen läheisilleen, väsyneenä iltapäivisin… jolloin palveluni lopulta jopa pelastaa parisuhteita ja parantaa ihmissuhteiden laatua, jolloin asiakkaani voivat elää onnellisempina ja aloittaa vaikka kokonaan uuden harrastuksen, koska heillä on jälleen enemmän energiaa tehdä asioita.

Ihmiset haluavat aina ostaa LOPPUTULEMAN.

Jotta tiedät minkälaisia mahdollisia lopputulemia palvelullasi voi olla, sinun täytyy kirjoittaa ne ylös.

Eri henkilöt ostavat erilaisia lopputulemia, jolloin näitä henkilöitä kutsutaan erilaisiksi ostajapersooniksi.

Kahvakuulan voi ostaa ratkaisemaan erilaisia ongelmia: 1. Laihduttakseen 2. Päästäkseen eroon selkäkivuista 3. Nostaakseen suorituskykyä tulevaa patikointia varten

Samaan tapaan myös sinun tarjoamalla palvelulla voi saada erilaisia lopputulemia aikaan (eli ratkaista erilaisia ongelmia)...

…jolloin sinun tulee mainonnassa keskittyä puhuttelemaan vain tiettyä ostajapersoonaa kerrallaan, jotta viestisi ”osuu ja uppoaa” juuri häneen.

 Älä yritä miellyttää kaikkia.

Kirjoita sellaisella tavalla, jotta se puhuttelee vain yhtä ostajapersoonaa kerrallaan.

Voit aina tehdä useampia mainoksia.

 

3. Käytä 90% tilasta / resursseista / ajasta asiakkaastasi puhumiseen itsesi tai yrityksesi sijaan




Moni yrittäjä on nähnyt suurien brändien mainontaa, jossa kerrotaan brändistä ja luodaan nokkelia mielikuvia.

Tällainen mainonta hyvin harvoin toimii yksinään käynnistämään tehokkaan uusasiakashankinnan.

Brändinrakennus on aina pitkäjänteistä puuhaa, jolloin yrityksessä on oltava myös monta muuta kokonaisuutta kunnossa.

Kun haluat hyvinvointialan yrittäjänä mainonnalla näkyviä tuloksia nopeasti, sinun täytyy keskittyä suoramarkkinointiin.

Vaikka suoramarkkinointi-sanassa voi olla negatiivinen kaiku...

...se on mielestäni mitä parhainta asiakaspalvelua.

Nimittäin se puhuttelee juuri asiakastasi ja hänen ongelmiaan erittäin tehokkaalla tavalla.

Kun mainostat suoramarkkinoinnin tyyliin, asiakkaasi tietää tasan tarkalleen, missä mennään.

Tällöin puhut vain asiakkaasi ongelmista, unelmista, tavoitteista, aikaisemmista ongelmanratkaisuyrityksistä, riskeistä ja niin edelleen.

Sen sijaan, että kertoisit miten kauan olette tehneet alan töitä, mistä koulusta olette valmistuneet tai miksi teette tätä työtä.

Vältä kaikin puolin puhumasta itsestäsi, yrityksestäsi tai palveluistasi.

Puhu niistä vain, jos pystyt linkittämään ne johdonmukaisesti asiakkaaseesi.

Tällainen mainonta on hyvää asiakaspalvelua, koska parhaimmillaan asiakkaasi kokee tulevansa ymmärretyksi, jolloin luottamus sinuun ja yritykseesi syntyy erittäin tehokkaasti.

Tulet yllättymään tämän tehosta, luota minuun.



Haluatko enemmän vinkkejä uusasiakashankintaan?

 

Tilaa ilmainen opas: Näiden 5 yleisen virheen takia hyvinvointialan yrittäjien on miltein mahdotonta saada vähintään 25 uutta asiakasta lisää joka kuukausi

👉 Pääset tilaamaan ilmaisen oppaan sähköpostiisi klikkaamalla tästä

Edellinen artikkeli 6 askeleen tehokas strategia myydä asiantuntijapalvelusi asiakkaalle - tulostakuulla! | ensimmäinen osa

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät