Skippaa
📽️ Tilaa ilmainen valmennus uusasiakashankintaan klikkaamalla tästä
📽️ Tilaa ilmainen valmennus uusasiakashankintaan klikkaamalla tästä
Automatisoi myynnin alkupään työtehtävät ja keskity olennaiseen

Automatisoi myynnin alkupään työtehtävät ja keskity olennaiseen

Tässä blogikirjoituksessa pureudumme lyhyesti markkinointikoneiston rakentamiseen ja myynnin automatisointiin. Yrityksen kasvun kannalta on elintärkeää tehostaa myynnin alkupään työtehtäviä, kuten prospektointia ja yhteydenottoja. Automaatio ja tehokkaat ohjelmistot tarjoavat loistavan mahdollisuuden tähän. Lue eteenpäin ja opi, miten voit rakentaa markkinointikoneiston, joka automatisoi myynnin alkupään työtehtäviä.

  1. Prospektoinnin automatisointi: Prospektoinnin kohdentaminen ja jatkuvan virtauksen luominen potentiaalisista asiakkaista on avainasemassa myynnin kasvun kannalta. Hyödynnä tehokkaita ohjelmistoja ja tekoälyä kohdentaaksesi prospektointia ja löytääksesi oikeat asiakkaat. Voit esimerkiksi rakentaa listan kohdeyleisöstä ja lähestyä heitä monikanavaisesti hyödyntämällä kohdennettua mainontaa Facebookissa ja ympäri verkkoa Googlen Display verkoston avulla. Lisäksi voit lähestyä listalla olevia henkilöitä sähköpostitse ja Linkedinin avulla. Kun lähestyt monikanavaisesti ja samanaikaisesti, viestisi menee todennäköisemmin perille useammalle henkilölle. Yrityksen koko, toimiala ja monet muut tekijät vaikuttavat siihen, mistä päättäjät tavoitetaan helpoiten. Käyttämällä montaa kanavaa yhtäaikaisesti, olet askeleen edellä kilpailijoitasi. Myyntitiimisi saa arvokasta tietoa, ketkä ovat tällä hetkellä myyntiputkessa ja he voivat keskittyä tehokkaaseen yhteydenottoon.

  2. Yhteydenottojen automatisointi: Yksi aikaa vievimmistä tehtävistä myynnin alkupäässä on jatkuvien yhteydenottojen tekeminen potentiaalisiin asiakkaisiin. Tehokkaan markkinointikoneiston avulla voit automatisoida tämän prosessin. Minivalmennukset-systeemi sisältää mm. automaattisia sähköpostisarjoja, sosiaalisen median automaatiota ja tekoälyllä toimivia chatbotteja, jotka vastaavat potentiaalisten asiakkaiden kysymyksiin ja luovat henkilökohtaisen vuorovaikutuksen. Tarkoitus on vain avata keskustelu, josta ihminen jatkaa. Näin myyntitiimisi voi keskittyä vain keskusteluihin vähintään haaleiden, jopa kuumien liidien kanssa ja jotka ovat todennäköisempiä kauppojen syntymiselle.

  3. Mittaaminen ja jatkuva optimointi: Markkinointikoneiston rakentaminen ja myynnin automatisointi eivät pääty siihen, että asiat saadaan toimimaan. On tärkeää seurata ja mitata automatisoitujen prosessien tehokkuutta ja tuloksia. Käytä analytiikkaa ja raportointia saadaksesi tietoa siitä, miten markkinointikoneisto suoriutuu ja miten sitä voidaan parantaa. Jatkuva optimointi ja kokeilu auttavat varmistamaan, että markkinointi ja myynti kulkevat oikeaan suuntaan. Minivalmennukset-systeemissä käytämme esimerkiksi tunnelikarttoja, joiden avulla on mahdollista nähdä myyntiputken luvut, lämpökartat ja myös nauhoitetut vierailut esimerkiksi laskeutumissivulla. Vain se mitä voit mitata, voit johtaa ja optimoida. Jatkuva mittaaminen, analysointi, johtopäätöksien tekeminen ja uudelleen yrittäminen parantaa asteittain tuloksia takuuvarmasti ja näin saat jatkossa pienemmällä työmäärällä enemmän asiakkaita. Tiesitkö, että joskus on järkevää simuloida ensin myyntiputken toimintaa, ennen kuin sitä lähdetään rakentamaan? Minivalmennukset-systeemistä löytyy myös tällainen vaihtoehto, jota käytämme usein.

Kun rakennat markkinointikoneistoa ja automatisoit myynnin alkupään työtehtäviä, muista pitää asiakkaat keskiössä. Henkilökohtainen vuorovaikutus ja arvon tuottaminen ovat edelleen tärkeitä tekijöitä. Oli sitten kyse B2B tai B2C maailmasta, kyse on ihmiseltä ihmiselle kommunikoinnista. Automaatio ei korvaa ihmisten roolia myynnissä, vaan vapauttaa aikaa ja resursseja keskittymään oleelliseen.

Käytä tehokkaita ohjelmistoja ja tekoälyä hyväksesi markkinointikoneiston rakentamisessa ja myynnin automatisoinnissa. Näin voit saavuttaa parempia tuloksia, säästää aikaa ja kasvattaa myyntiä. Se on erinomainen keino pysyä kilpailijoiden edellä, säästää omaa aikaa ja energiaa oleellisiin asioihin niin työ- kuin vapaa-ajalla. 

Jos olet valmis tutkimaan lisää, miten automaatiot ja tekoäly voisivat helpottaa teidän arkea, suosittelen tutustumaan tähän ilmaiseen koulutukseen:

Ilmainen koulutus: Näin voit saada uusia asiakkaita kuukaudesta toiseen ilman suositteluja, Googlea, jatkuvaa somettamista tai mainostoimistoja... vaikka olisit jo koittanut aiemmin lukuisia erilaisia keinoja ja joutunut pettymään.


👉 Tilaa ilmainen koulutus klikkaamalla tästä


Ilmaisen koulutuksen avulla näet konkreettiset vaiheet, joiden avulla voit rakentaa oman automatisoidun myyntiputken, jonka avulla jo yli 150+ yritystä 3 eri maasta lukuisilta eri toimialoilta saavat uusia asiakkaita ennustettavalla tavalla kuukaudesta toiseen.

Saat selkeän ja toimivan strategian, jonka voit kopioida heti käyttöösi ja saavuttaa samanlaisia huikeita tuloksia omassa liiketoiminnassasi.

Edellinen artikkeli Numeroiden merkitys myyntiputken alkupäässä - kaikki mitä sinun täytyy tietää niistä 5 minuutissa
Seuraava artikkeli Näin myyt palvelusi helpommin oikeanlaisen tuotteistamisen ja tarjouksen rakentamisen avulla

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät