Skippaa
📽️ Tilaa ilmainen valmennus uusasiakashankintaan klikkaamalla tästä
📽️ Tilaa ilmainen valmennus uusasiakashankintaan klikkaamalla tästä
Numeroiden merkitys myyntiputken alkupäässä - kaikki mitä sinun täytyy tietää niistä 5 minuutissa

Numeroiden merkitys myyntiputken alkupäässä - kaikki mitä sinun täytyy tietää niistä 5 minuutissa

Myyntiputken alkupään toimissa on helppo astua sudenkuoppaan unohtamalla numeroiden merkityksen tuloksien tekemisessä. Kun tarkastelet toimintaa numeroiden avulla, pystyt mittaamaan, optimoimaan ja johtamaan myyntiputkea sen kaikissa vaiheissa. Tämän ansiosta voit saada tuloksia helpommin ja nopeammin.

Numeroiden merkitys myyntiputken alkupäässä on tärkeä ymmärtää, jotta käytät rajalliset käytettävissä olevat resurssit (lue: aika, energia, motivaatio, raha…) merkityksellisiin toimiin, jotka todella niin sanotusti “liikauttavat neulaa” ja tuottavat lopulta sinulle uusia asiakkaita myyntiputken loppupäästä.

Yksi tärkeimmistä numeroista, joita sinun tulee seurata myyntiputken alkupäässä on kohderyhmän koko ja yhteydenottojen lukumäärä päivittäin uusille henkilöille ja myös niille, ketkä eivät ole vielä vastanneet viestiin.

Sinun tulee lähtökohtaisesti viestiä markkinassa systemaattisella tavalla päivittäin vähintään 150 uudelle henkilölle. Kun olet lähettänyt ensimmäisen viestin, sinun täytyy muistaa viestiä uudelleen henkilöille, jotka eivät ole vielä vastanneet sinulle mitään, viimeistään kolmen päivän päästä.

Tämä tarkoittaa sitä, että jos viestit joka päivä 150 uudelle henkilölle, joista noin 80 %:lle lähetät uuden viestin 3 päivän päästä… voisi yhteydenottojen lukumäärä näyttää viikon aikana tältä:

Päivä 1. 150 yhteydenottoa uusille henkilöille

Päivä 2. 150 yhteydenottoa uusille henkilöille

Päivä 3. 150 yhteydenottoa uusille henkilöille + 120 yhteydenotto päivä 1:n henkilöille, jotka eivät ole vielä noteeraaneet sinua

Päivä 4. 150 yhteydenottoa uusille henkilöille + 120 yhteydenottoa päivä 2:n henkilöille, jotka eivät ole vielä noteeraaneet sinua

Päivä 5. 150 yhteydenottoa uusille henkilöille + 120 yhteydenottoa päivä 3:n henkilöille, jotka eivät ole vielä noteeraneet sinua

Päivä 6. 150 yhteydenottoa uusille henkilöille + 120 yhteydenottoa päivä 4:n henkilöille, jotka eivät ole vielä noteeraneet sinua

Päivä 7. 150 yhteydenottoa uusille henkilöille + 120 yhteydenottoa päivä 5:n henkilöille, jotka eivät ole vielä noteeraneet sinua

Tällöin viikon jälkeen olet ottanut yhteyttä yhteensä 1050 uuteen henkilöön, joista 600:lle olet lähettänyt myös uuden viestin. Olet viestinyt yhteensä 1650 kertaa viikon aikana.

Näistä 1050 henkilöstä todennäköisesti 21 henkilöä haluaa jutella kanssasi aiheesta lisää, jos olet muotoillut palvelusi oikein ja rakentanut siitä vastustamattoman tarjouksen.

Näistä 21 henkilöstä pystyt hyvällä buukkausosaamisella buukkaamaan itsellesi 12 uutta tapaamista.

Hyvällä myyntiosaamisella saat 12 uudesta asiakkaasta 2 uutta asiakasta, jotka ovat valmiita ostamaan palvelusi tuoman muutoksen sinulta.

Yhteenvetona todettakoon, että lähetit viikon aikana 1650 viestiä ja sait 2 uutta asiakasta.

Jos tarkastelet omaa toimintaa viime aikoina: kuinka monta viestiä olet lähettänyt päivittäin uusille henkilöille ja kuinka monelle olet muistanut lähettää toisenkin viestin? Entä mitkä ovat kuukausitasolla buukkausten ja myyntien numerot?

Jos haluat saavuttaa todellista menestystä, sinun täytyy ymmärtää numeroiden merkitys ja olla valmis mittaamaan, optimoimaan ja johtamaan niiden avulla.

👉 Jos et pysty itse tekemään riittävää määrää yhteydenottoja, niin suosittelen tutustumaan tehokkaiden ohjelmistojen ja automaatioiden maailmaan.

Ne pystyvät tekemään 1650 yhteydenottoa viikossa - sillä välin kuin sinä keskityt tuottavampaan työhön, johon tarvitaan ihmisen läsnäoloa - palvelusi myymiseen myyntiputken loppupäässä ja palvelusi toimittamiseen oston jälkeen.

 

Haluatko enemmän vinkkejä uusasiakashankintaan?

 

Jos olet valmis näkemään konkreettisten esimerkkien avulla, miten voit soveltaa vinkkejä oikeassa elämässä, suosittelen sinulle ilmaista koulutusta:

Ilmainen koulutus: Näin voit saada uusia asiakkaita kuukaudesta toiseen ilman suositteluja, Googlea, jatkuvaa somettamista tai mainostoimistoja... vaikka olisit jo koittanut aiemmin lukuisia erilaisia keinoja ja joutunut pettymään

👉 Tilaa ilmainen koulutus klikkaamalla tästä


Ilmaisen koulutuksen avulla näet konkreettiset vaiheet, joiden avulla voit rakentaa oman automatisoidun myyntiputken, jonka avulla jo yli 150+ yritystä 3 eri maasta lukuisilta eri toimialoilta saavat uusia asiakkaita ennustettavalla tavalla kuukaudesta toiseen.

Saat selkeän ja toimivan strategian, jonka voit kopioida heti käyttöösi ja saavuttaa samanlaisia huikeita tuloksia omassa liiketoiminnassasi.

Edellinen artikkeli Aika - yksinyrittäjän arvokas resurssi
Seuraava artikkeli Automatisoi myynnin alkupään työtehtävät ja keskity olennaiseen

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät