Skippaa
Näin myyt palvelusi helpommin oikeanlaisen tuotteistamisen ja tarjouksen rakentamisen avulla

Näin myyt palvelusi helpommin oikeanlaisen tuotteistamisen ja tarjouksen rakentamisen avulla

Näin erotut kilpailijoistasi terveys- ja hyvinvointialan yrittäjänä:

 

👉 Palveluiden tuotteistaminen ja tarjouksen rakentaminen

 

Suomessa "tarjous" sana ymmärretään usein niin, että jokin palvelu on nyt tarjolla mahdollisimman halvalla ja hinta on poljettu alas.

 

Omia hintoja ei kuitenkaan ole järkevää polkea alas, koska se heijastuu lopulta aina myös väistämättä negatiivisella tavalla asiakaskokemukseen.

 

Jos myyt liian halvalla, ei yritystoiminta ole kannattavalla pohjalla. Lomat jäävät pitämättä, työpäivät venyvät suhteettoman pitkiksi ja työnlaatu kärsii, koska yrittäjä ei voi hyvin.

 

Asioita alkaa unohtumaan, töihin tullaan kipeänä ja niin edelleen.

 

Tarjous-sanaa onkin mielekkäämpää tarkastella ehdotuksena, jonka yritys on valmis toteuttamaan asiakkaan ongelman ratkaisemiseksi - ja sillä on hintansa.

 

Sen ei tarvitse olla mahdollisimman halpa.

 

Tarjous on siis ehdotus, jonka yritys antaa ongelman ratkaisemiseksi tiettyyn hintaan.

 

Suosittelen tämän ehdotuksen rakentamista houkuttelevaksi, jotta se vastaa erinomaisella tavalla rajatun kohderyhmän ongelmiin, tavoitteisiin ja madaltaa (tai jopa poistaa kokonaan) riskiä, joka on läsnä aina jokaisessa kaupantekotilanteessa.

 

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

Esimerkiksi jos valmentaja myy ilmaisessa aloituskonsultaatiossa normaalisti valmennustapaamisia hintaan 80 euroa per tapaaminen ja konsultaation aikana suositellaan asiakkaalle X määrä tapaamisia ongelman ratkaisemiseksi, mutta halutusta lopputulemasta ei anneta minkäänlaisia takuita…

 

...asiakas joutuu ostamalla ottamaan riskin – hän ei voi olla varma saavuttaako hän tavoitteensa valmennuksen aikana.

Lisäksi hän joutuu tulemaan aloituskonsultaatioon ongelmansa kanssa, eikä voi olla varma, saako hän hyvän ehdotuksen tapaamiselta jatkoa varten.


Hän ei myöskään voi olla täysin varma, pystytäänkö näitä tulevia valmennustapaamisia räätälöimään juuri hänen tilanteeseensa, vaikka tähän aidosti pyrittäisiinkin.


Sen sijaan, jos ehdotus rakennettaisiin jo heti valmennukseksi, joka:


👉 Sopii vain tietylle kohderyhmälle, esim. kiireiset (ja väsyneet) pienten lasten kotiäidit

👉 Sopii vain tiettyyn lähtötilanteeseen (esim. aloitus on hankalaa, koska 1. keho on muuttunut siitä, mitä se oli ennen raskautta ja kiireistä vauva-arkea eikä se tunnu omalta, jolloin kaipuu vanhaan ulkomuotoon on voimakas 2. oma hyvinvointi on unohtunut täysin, kuntotaso on ihan nolla 3. kuntoilemaan lähteminen on erityisen hankalaa ristiriitaisen kehosuhteen takia, jolloin yksin on vaikea onnistua)

👉 Tarjoaa mahdollisimman tarkasti määritellyn lopputuleman (esim. pudota vähintään 3-5 kiloa, jonka lisäksi huonosta lihaskunnosta ja jatkuvasta vauvan kantamisesta johtuva päänsärky jää pois)

👉 Muutos tapahtuu luvatusti tietyssä ajassa (esim. Viimeistään 90 päivän aikana)

👉 Muutos tapahtuu omalla metodilla, joka on kehitetty tuomaan juuri tämä haluttu muutos (esim. kuntoilua pienryhmässä 2 kertaa viikossa tarkasti suunnitellun ohjelman avulla, joustava ruokavalio ilman tiukkoja sääntöjä, henkistä tukea kerran viikossa aiheena kehosuhteen palauttaminen terveeksi tms.)

👉 Jos muutos ei tapahdu, se toteutetaan ilman lisäkustannuksia (esim. tarjoamalla ilmaista valmennusta niin kauan, jotta haluttu muutos toteutuu)

 

Tuotteistamisessa on kaikkein tärkeintä paketoida oma osaaminen sellaisella tavalla, joka asiakkaan on helppo ostaa.

Haluttu lopputulema pitää olla myös realistista saavuttaa valmennuksen aikana.

Asiakas ostaa siis vain muutoksen.

Ei vain yksittäisiä valmennustapaamisia.

Lisäksi siitä viestiminen (lue: markkinointi) on paljon selkeämpää ja houkuttelevampaa.

Vai mitä mieltä olet itse:

”Etsin henkilöitä, jotka haluavat päästä parempaan kuntoon! Ei ole väliä kuka olet, tule omana itsenäsi alkukartoitukseen. Tulen kaikkien kanssa toimeen 😊 olen toiminut yli 10 vuotta erilaisten tavoitteiden parissa. Tapaamisten hinnasto löytyy kotisivuilta”

Vai...

”Etsin kiireisiä pienten lasten kotiäitejä, jotka ovat unohtaneet oman hyvinvointinsa vauva-arjen aikana ja jotka haluavat palata takaisin arkeen energisenä ja vanhoissa mitoissaan! Tämä on sinulle, jos koet aloittamisen olevan erityisen hankalaa, koska et tunne nykyistä raskauden jälkeistä kehoa omaksesi. Valmennuksen aikana pudotamme sinulta vähintään 3–5 ylimääräistä kiloa ja voit lisäksi heittää hyvästit myös jatkuvalle päänsärylle – kaikki tämä tapahtuu 90 päivän aikana kehittämäni menetelmän avulla tai muuten työskentelemme kanssasi niin kauan ilmaiseksi, jotta saavutat varmasti luvatun muutoksen!”


Saitko kiinni, mitä tarkoitan?

Tämä on yksi mielenkiintoinen tapa tehdä tuotteistamista palveluyrittäjänä ja antaa erinomaisia keinoja luoda tarjouksia (ehdotelmia) ongelmien ratkaisemiseksi.

Se myös antaa sinusta asiantuntijana todella erinomaisen vaikutelman, koska pystyt rakentamaan tällaisia muutoksia omasta asiantuntijuudestasi.

Kun olet toiminut riittävän pitkään oman alasi asiantuntijana, pystyt lupaamaan tiettyjä muutoksia ja tiedät mitä muutos vaatii.

Se luo luottamusta ja turvaa - asioita, joita asiakas haluaa sinulta ostaa epämukavassa tilanteessa.

Me autamme terveys- ja hyvinvointialan yrityksiä saamaan vähintään 10–25 uutta asiakasta kuukausittain automaattisella tavalla kehittämäni systeemin avulla.

Osa kehittämääni systeemiä on palveluiden uudenlainen tuotteistaminen, koska vain silloin voimme saada erinomaisia tuloksia asiakkaillemme yhteistyön aikana.

Seuraavassa kirjoituksessa käyn läpi myös toisenlaisen keinon tuotteistaa omaa palvelua niin, että se erottuu varmasti edukseen ja se on takuuvarmasti houkutteleva.

Sen avulla:

✅ Voit myydä palvelusi normaaliin hintaan, ilman hintojen polkemista alas

✅ Erotut eduksesi paikkakunnallasi, koska kukaan muu ei tarjoa yhtä houkuttelevaa ratkaisua asiakkaan ongelman ratkaisemiseksi

✅ Houkuttelet asiakkaita luoksesi, missä tahansa kerrotkin siitä

Tämä seuraavassa kirjoituksessa esittelemäni tapa sopii aloille, joissa palveluita ei voida tuotteistaa yhtä voimakkaalla tavalla, mitä yllä olevassa esimerkissä. Kuten:

👉 Hammaslääkäriasemille

👉 Tuki- ja liikuntaelimistön ammattilaisille (esim. kiropraktikot, osteopaatit, fysioterapeutit, naprapaatit, hierojat)

👉 Kauneushoitolat (esim. kasvohoidot, jalkahoidot, esteettiset pistoshoidot jne.)

👉 …ja monelle muulle!

Siitä lisää ensi kerralla.

Kiitos kun jaksoit lukea tämän.


Haluatko enemmän vinkkejä uusasiakashankintaan?

 

Ilmainen koulutus: Näin voit saada uusia asiakkaita kuukaudesta toiseen ilman suositteluja, Googlea, jatkuvaa somettamista tai mainostoimistoja... vaikka olisit jo koittanut aiemmin lukuisia erilaisia keinoja ja joutunut pettymään

 

👉 Tilaa ilmainen koulutus klikkaamalla tästä

 

Ilmaisen koulutuksen avulla näet konkreettiset vaiheet, joiden avulla voit rakentaa oman automatisoidun myyntiputken, jonka avulla jo yli 150+ yritystä 3 eri maasta lukuisilta eri toimialoilta saavat uusia asiakkaita ennustettavalla tavalla kuukaudesta toiseen.

Saat selkeän ja toimivan strategian, jonka voit kopioida heti käyttöösi ja saavuttaa samanlaisia huikeita tuloksia omassa liiketoiminnassasi.

Edellinen artikkeli Automatisoi myynnin alkupään työtehtävät ja keskity olennaiseen
Seuraava artikkeli 6 askeleen tehokas strategia myydä asiantuntijapalvelusi asiakkaalle - tulostakuulla! Ensimmäinen osa

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät