Skippaa
🎓 Rakennamme juuri UUSIA 30 päivän haasteita, jotka alkavat elokuussa 2024! 🎓
📽️ Tilaa ilmainen valmennus uusasiakashankintaan klikkaamalla tästä
Rakenna tehokas markkinointikoneisto ja automatisoi myynnin alkupää: Opas menestykseen

Rakenna tehokas markkinointikoneisto ja automatisoi myynnin alkupää: Opas menestykseen

Tässä blogikirjoituksessa pureudumme lyhyesti monikanavaisen markkinointikoneiston rakentamiseen ja myynnin automatisointiin. Yrityksen kasvun kannalta on elintärkeää tehostaa myynnin alkupään työtehtäviä, kuten prospektointia ja yhteydenottoja. Automaatio ja tehokkaat ohjelmistot tarjoavat loistavan mahdollisuuden tähän. Lue eteenpäin ja opi, miten voit rakentaa markkinointikoneiston, joka automatisoi myynnin alkupään työtehtäviä.

1️⃣ Ensimmäinen vaihe: Tavoita kohderyhmä monikanavaisesti

Prospektoinnin kohdentaminen ja jatkuvan liikenteen luominen potentiaalisista asiakkaista on avainasemassa myynnin kasvun kannalta. Hyödynnä tehokkaita ohjelmistoja ja tekoälyä kohdentaaksesi prospektointia ja löytääksesi oikeat asiakkaat. Voit esimerkiksi rakentaa listan kohdeyleisöstä ja lähestyä heitä monikanavaisesti hyödyntämällä kohdennettua mainontaa Facebookissa ja ympäri verkkoa Googlen Display verkoston avulla. Lisäksi voit lähestyä listalla olevia henkilöitä sähköpostitse ja Linkedinin avulla. Kun lähestyt monikanavaisesti ja samanaikaisesti, viestisi menee todennäköisemmin perille useammalle henkilölle. Yrityksen koko, toimiala ja monet muut tekijät vaikuttavat siihen, mistä päättäjät tavoitetaan helpoiten. Käyttämällä montaa kanavaa yhtäaikaisesti, olet askeleen edellä kilpailijoitasi. Myyntitiimisi saa arvokasta tietoa, ketkä ovat tällä hetkellä kampanjassa ja he voivat keskittyä tehokkaaseen yhteydenottoon.

2️⃣ Toinen vaihe: Yhteydenottojen automatisointi:

Yksi aikaa vievimmistä tehtävistä myynnin alkupäässä on jatkuvien yhteydenottojen tekeminen potentiaalisiin asiakkaisiin. Tehokkaan markkinointikoneiston avulla voit automatisoida tämän prosessin. Minivalmennukset-systeemi sisältää mm. automaattisia sähköpostisarjoja, sosiaalisen median automaatiota ja tekoälyllä toimivia chatbotteja, jotka vastaavat potentiaalisten asiakkaiden kysymyksiin ja luovat henkilökohtaisen vuorovaikutuksen. Tarkoitus on vain avata keskustelu, josta ihminen jatkaa. Näin myyntitiimisi voi keskittyä vain keskusteluihin vähintään lämpimien, jopa kuumien liidien kanssa ja jotka ovat todennäköisempiä kauppojen syntymiselle. Ohjelmistot myös pystyvät sellaiseen yhteydenottojen määrään, johon ihminen ei millään pysty. Tämä takaa sen, että pystyt tavoittamaan pienillä resursseilla lukemattomia ihmisiä (lue uudestaan: huomaatko tämän mielettömän potentiaalin?)


3️⃣ Mittaaminen ja jatkuva optimointi: Markkinointikoneiston rakentaminen ja myynnin automatisointi eivät pääty siihen, että yhteydenotot saadaan alkamaan halutussa kohderyhmässä monikanavaisesti. On tärkeää seurata ja mitata automatisoitujen prosessien tehokkuutta ja tuloksia. Käytä analytiikkaa ja raportointia saadaksesi tietoa siitä, miten markkinointikoneisto suoriutuu ja miten sitä voidaan parantaa. Jatkuva optimointi ja kokeilu auttavat varmistamaan, että markkinointi ja myynti kulkevat oikeaan suuntaan. Minivalmennukset-systeemissä käytämme esimerkiksi tunnelikarttoja, joiden avulla on mahdollista nähdä myyntiputken luvut, lämpökartat ja myös nauhoitetut vierailut esimerkiksi laskeutumissivulla. Vain se mitä voit mitata, voit johtaa ja optimoida. Jatkuva mittaaminen, analysointi, johtopäätöksien tekeminen ja uudelleen yrittäminen parantaa asteittain tuloksia takuuvarmasti ja näin saat jatkossa pienemmällä työmäärällä enemmän asiakkaita.

Tiesitkö, että joskus on järkevää simuloida ensin kokonaisen myyntiputken toimintaa, ennen kuin sitä lähdetään rakentamaan? Minivalmennukset-systeemistä löytyy myös tällainen vaihtoehto, jota käytämme usein.

👉 Kun rakennat markkinointikoneistoa ja automatisoit myynnin alkupään työtehtäviä, muista pitää asiakkaat keskiössä. Henkilökohtainen vuorovaikutus ja arvon tuottaminen ovat edelleen tärkeitä tekijöitä. Oli sitten kyse B2B tai B2C maailmasta, kyse on ihmiseltä ihmiselle kommunikoinnista. Automaatio ei korvaa ihmisten roolia myynnissä, vaan vapauttaa aikaa ja resursseja keskittymään oleelliseen. Käytä tehokkaita ohjelmistoja ja tekoälyä hyväksesi markkinointikoneiston rakentamisessa ja myynnin automatisoinnissa. Näin voit saavuttaa parempia tuloksia, säästää aikaa ja kasvattaa myyntiä. Se on erinomainen keino pysyä kilpailijoiden edellä, säästää omaa aikaa ja energiaa oleellisiin asioihin niin työ- kuin vapaa-ajalla.

Haluaisitko kuulla lisää henkilökohtaisemmin tehokkaiden ohjelmistojen ja tekoälyn mahdollisuuksista?

Ilmainen koulutus: Näin voit saada uusia asiakkaita kuukaudesta toiseen ilman suositteluja, Googlea, jatkuvaa somettamista tai mainostoimistoja... vaikka olisit jo koittanut aiemmin lukuisia erilaisia keinoja ja joutunut pettymään



👉 Tilaa ilmainen koulutus klikkaamalla tästä

 

Ilmaisen koulutuksen avulla näet konkreettiset vaiheet, joiden avulla voit rakentaa oman automatisoidun myyntiputken, jonka avulla jo yli 150+ yritystä 3 eri maasta lukuisilta eri toimialoilta saavat uusia asiakkaita ennustettavalla tavalla kuukaudesta toiseen.

Saat selkeän ja toimivan strategian, jonka voit kopioida heti käyttöösi ja saavuttaa samanlaisia huikeita tuloksia omassa liiketoiminnassasi.

Edellinen artikkeli Erotu massasta: Muotoile palvelusi tehokkaalla palvelusuunnittelulla ja vastustamattoman tarjouksen luomisella
Seuraava artikkeli Aika - yksinyrittäjän arvokas resurssi

Jätä kommentti

Kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.

* Vaaditut kentät